esmeraldastarstable

Alla inlägg under april 2014

Av Esmeralda Eastdotter - 29 april 2014 19:03

       

Av Esmeralda Eastdotter - 28 april 2014 20:32

Det var länge sen jag spelade och skrev om sims men har fått upp lusten nu och sen lördag har jag byggt ett hus och är nu färdig med det! :D Sims funkar mycket bättre på min nya dator och blir också roligare att spela då. Huset jag byggt är byggt på en mindre ö i staden Isla Paradiso, staden som man får med om man köper expansionspaketet Semesterparadis. Ville att det skulle bli väldigt modernt men ville också att man skulle få känslan "paradis" när man är i huset. Tycker att jag lyckades med modernt och fick även med lite paradis! Är ingen husbyggare men denna gången tycker jag verkligen att jag lyckades och det är nog det bästa jag någonsin byggt! Nu ska ni få se huset! :D

Från utsidan:

 

 

Trädgården:

   

Hallen på nedervåningen:

   

Köket :

 

Vardagsrummet (ignorera de gröna pilarna):

       

Toaletterna (nedervåningen bild nr 1, 2 och 3, övervåningen bild nr 4 och 5):

                      Sovrum:

   

(utsikten från ena sovrummet hehe)

 

Det andra sovrummet:

   

Gymmet samt chillrum:

       

Hallen på övervåningen:

   

Terassen:

 

Huset ovanifrån (nedervåningen bild nr 1, övervåningen bild nr 2):

          

Planerar att flytta in två tjejer (tvillingsystrar) i huset och låta dem bo där och utforska Isla Paradiso och njuta av livet! Fast först måste jag skapa dem, dags att bege sig till CAS! (CAS=Create a sim) Kommer absolut att skriva om dem, alltid kul att skriva om sims tycker jag! ♥

Vad tycker ni om huset, skulle ni vilja bo där? :D

Av Esmeralda Eastdotter - 28 april 2014 16:05

Några dagar sen jag skrivit men inom några dagar kommer bilder från sims och även en till video borde dyka upp! Men nu var det inte det jag skulle skriva om utan nu är det så att jag har lämnat min svanfamilj och joinat en ny klubb! Detta var inte planerat utan det började med att jag helt random letade efter Stella, som flummade runt med sin klubb. Så jag red till Steves där klubben Prime Stars flummade och jag började flumma helt random med dem...


Det blev en händelserik kväll! De jagade mig och Steve ville inte rädda mig, sen gjorde de mig till korv och stekte mig levande. Först efter massa flum så joinade jag och blev en primer eller whatever man säger..:P Trivs bra i klubben och tycker att det alltid är lika spännande med en ny klubb! ;D Självklart saknar jag svanarna men det var dags för mig att fortsätta min resa. Här får ni en bild! :D

 

Av Esmeralda Eastdotter - 26 april 2014 19:17

Som en av er visste så var denna "överraskning" youtube! :D Har hållit på och fixat en egen youtube kanal nån vecka nu och nu har jag publicerat min första video! Dock så är det hemliga projektet något annat...;) Valde att filma lite då jag och Moon red runt i Hollow Woods och jag är rätt så nöjd för att vara min första video. :) Kvalitén på videon är dock VÄLDIGT dålig (om man går in på yt och kollar), ska försöka fixa det men om ni inte orkar vänta så kan ni bara lägga till &fmt=18 i URL:n så kan ni ändra till bästa kvalité (dock så kan ni kolla på denna videon i bra kvalité)! :) Enjoy! ♥

Av Esmeralda Eastdotter - 23 april 2014 20:32

Idag kom det nya uppdrag, och inte vilka uppdrag som helst utan huvuduppdrag! Vi har väntat på detta väldigt länge och hur känns det nu då vi fått nya huvuduppdrag? Personligen gillade jag uppdragen och tanken bakom dem. Vi har ju bara fått uppdrag dag 1 hittils så vi får se vad teamet har planerat för dag 2! Dock så vet jag inte om det var så "mycket" med uppdragen, helt okej att göra dem och så men jag var inte så taggad som man kunde tänka sig. Men de var väldigt genomtänkta och ska bli spännande att få se vad som händer i jakten efter Lisa! :D Tyvärr har jag varit så idiotisk och glömt bort att ha på Fraps medans jag skulle fota..så ni får ingen bild från uppdragen...x)

P.S Vad tycker ni om den nya designen? :D  

Av Esmeralda Eastdotter - 22 april 2014 19:45

Hahah, jag är ju bäst på att uppdatera och komma med nya inlägg! ;) Men men, det kommer att bli bättre och det lovar jag! Har riktigt mycket program över allt i mitt liv just nu. Det är snart slutspurten i skolan och endast 39 dagar kvar tills jag tar min examen från lågstadiet! :D Sista "mindre" konsertövningen är imorgon och sen är det premiärvecka om 2 veckor och då blir det ingen tid för bloggen alls! Övning varenda kväll den veckan, nästan..:) Rider varje torsdag så det tar även upp en del av min tid. Många prov är inskrivna men jag ska försöka hinna med allt.


Håller dessutom på med ett hemligt projekt just nu som kommer ta mycket tid men det blir nog riktigt bra i slutändan! Har många ideér på lager och ska försöka skriva så gott jag kan, men som sagt väldigt upptagen. Men ni ska få bättre uppdatering det kan jag försäkra. Tills dess håll ut! ♥

 

Känns som att jag bara skriver inlägg där jag om och om igen säger att jag ska uppdatera...cx

Av Esmeralda Eastdotter - 21 april 2014 19:44

 

Hmm, vad kan jag hålla på med..? ;)

Av Esmeralda Eastdotter - 20 april 2014 11:57

VARNING FÖR BILDBOMB 

                               

Skapa flashcards