esmeraldastarstable

Alla inlägg under maj 2014

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:55

Idag blev det en lite större miljö ändring vid Fort Pintas strand. Jag tycker att det blev riktigt, riktigt bra och väldigt mysigt! ♥

         

På sista bilden håller jag på att rida in i staketet, hahah...Men jag är ju en riktig klantskalle ;)


EDIT: Kolla inlägget nedanför.

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:32

Nu har jag bestämt mig för en sak. Jag ska ha en prov vecka med bloggningen. Känns som att jag inte vill blogga och orkar inte men på samma gång vill jag skriva och le då jag läser mina inlägg. Något fattas i mitt liv, men vad? Nu ska jag ta tag i allt detta och inte låta min lathet (japp jag är jätte lat) ta över! Ska prova från idag, onsdag kväll tills nästa veckas onsdag att blogga lite mer aktivt och se hur det känns. Jag kan inte lova att jag skriver tusentals inlägg per dag (lite överdrivet) men jag ska försöka mitt bästa och försöka höja statistiken lite. Vi hörs lite senare! :)

 

Helt awesome att man kan vinka nu! Tryck bara "/och vinka loss ;D


EDIT: Jag tar bloggpaus, längre än vanligt. Vet inte när jag kommer tillbaka.

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 20:16

Äntligen har jag kunnat publicera min andra video på youtube, vad tycker ni? :)

Försöker fixa kvalitén..

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 17:08

Kan logga in och spela på min dator nu igen! :D Wihoo!!!

Av Esmeralda Eastdotter - 8 maj 2014 16:48

Nu då jag väl har en kväll ledigt (ridningen blev inställd) så tänkte jag skriva ett inlägg. Känns som att jag behöver skriva av mig..!


För någon månad sen kom Ferdinands hästmarknad (eller vad det nu heter) och den första gången vi fick träffa Eddie och Ferdinand var då de var på arenan i Jorvikstallet. De hade med sig både uppdrag, kläder och nya hästar. Det jag främst ville ta upp var angående hästarna. De hade med sig 3 stycken hästar, två frisiska sporthästar och en andalusier. Jag personligen tyckte mest om andalusiern och blev lite sugen på att köpa den...Men hade inte råd och ville fundera vidare.

Så jag har låtit tanken vara kvar men inte köpt den.

Blev väldigt orolig då mina vänner sa "köp den nu eller aldrig". Jag blev lite orolig men tänkte att teamet inte tar bort dem för alltid och att de kommer tillbaka. Men frågan är kommer de tillbaka? Denna vecka kom det ju nya hästar till marknaden, 3 stycken ponnys. Hoppas att teamet lägger tillbaka hästarna till marknaden nån annan gång då den flyttar. Det är inte rätt mot dem som t.ex ville spara sc och köpa hästen då. Så jag tycker att de hästarna antingen kommer tillbaka till marknaden eller att teamet lägger till dem någon annanstans! 

Orkar inte lägga in nån bild, och för er som undrar, nej, min dator funkar inte ännu (skriver detta från min äldre dator).

 

EDIT: Det verkar som att hästarna har placerats ut på andra ställen i Jorvik. Visste inte om det så ni får ursäkta! ^^

Av Esmeralda Eastdotter - 5 maj 2014 19:33

Det är ännu en gång måndag och en ny vecka. Just nu skriver jag från min gamla dator då min internet på min nya inte fungerar...Har ännu inte fått svar från supporten så kan inte logga in på sso heller. Dock så kan jag ju surfa på denna medans den andra är i sitt nuvarande status. 


Som jag sagt ibland har jag haft konsertövningar och övat mycket, fram tills denna vecka. På lördag är det premiär vilket betyder att det blir en stressig vecka för mig-stressigt är bara förnamnet...Idag är min enda egentliga "lediga" dag. Imorgon och på onsdag är det övning från klockan 6 till halv 9. På torsdag ska jag rida. På fredag är det genrep och på lördag är det premiär! På lördagen blir det två konserter. En på förmiddagen och en på kvällen. Så fullt upp! Jag önskar att jag kunde säga "det kommer tidinställda inlägg", men nej, tyvärr. Har inte hunnit skriva tidinställda inlägg och har inte haft lust heller. Om jag hinner tänker jag dock skriva om sims! Håller just nu på att bygga en gård dit jag ska flytta in en ung tjej och några hästar..länge sen jag spelade med hästar! 

 

En bild jag publicerat förr-men hur söt är den inte? ♥

 

EDIT: Tydligen kan jag logga in på sso på min gamla dator men inte på min nya. Vet inte vad det beror på men ska försöka lösa det.

Av Esmeralda Eastdotter - 4 maj 2014 11:48

Myra Riverfall håller en tävling där man kan vinna en hästmålning målad av henne! Hon är en riktig begåvning så in på hennes blogg och delta nu! :D Klicka på bilden för att komma rakt till tävlingsinlägget.

(inte min bild!) 

Presentation


Hej! Jag heter Esmeralda Eastdotter men går under smeknamnet Esme. Denna blogg är baserad på spelet Star Stable Online och jag skriver om allt möjligt som har att göra med spelet. Åsikter, redigeringar, bilder, videos och mycket mer! ♥

Sök i bloggen

Mina hästar

         Moonstar aka Moon

    Thundersmash aka Lukas

      Frostgaze aka Valentina

         Northborn aka Nora

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser


Skapa flashcards