esmeraldastarstable

Direktlänk till inlägg 8 januari 2014

Uppdrag: Försvunna fjäderfän

Av Esmeralda Eastdotter - 8 januari 2014 19:00

Har gjort dom nya uppdragen nu, tagit och beskärt bilderna så nu ska jag bara skriva! VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG!

Allt börjar hos Jill i Jarlaheim:

 

 

Så, dags att rida till Sunfieldsgården. c:

 

 

 

Då så, dags att leta! :)

       

Vi hittade en gul knapp bakom inhängnaden!

 

Sen fick vi 3 stycken uppdrag att börja med:

  

Är det Sagas knapp?:

 

 

Nu ska vi bära säckarna från silon till bakom muren! ;)

     

Klart!

 

Är knappen Martinas?:

 

 

Esmas specialitet är ju att mjölka kossor...! ;)

 

 

Hon var ju...trevlig!

Loke kanske tappat en knapp?:

 

Före jag pratade med honom trodde jag att han inte skulle vara sån som Filip beskrev honom som...

 

Esma är ju inte rädd för lite mockning...eheh xd

  

 
 

Vilken rackare! Inget resultat hos någon av familjemedlemmarna, bara massa jobb -.- Men, tillbaks till Filip.

 

Då så, nu ska vi till lillan :3

 

Nu ska vi leta efter hennes kissemisse Casper c: (Det slumpas alltid var man hittar katten, det finns alltså ingen bestämd plats).

   

Gullig :p 

 

Jasså, Isoldes jacka...Det var ju en bugg med henne ridandes på en häst igår, i luften, detta förklarar det xd

 

Mot Goldsprurs! -->

 

Något skumt...

 

 

Sen efter detta så fick man upp en "quiz" ruta:

   

Man kunde inte klara det utan ledtrådarna... Men vi kunde i alla fall prata med resten i Goldspurs familj.

Tristans version:

 

Jakobs historia: 

 

Dags för lite hästkrafter!

 

 

Det var rätt så mycket hjälp...(:

 

 

Efter att jag talat med Jakob så hittade jag nått mystiskt på marken...

 

Intressant, intressant...

    

Hittade rätt vid den svarta araben, tydligen hade den vart ute på en nattlig ritt med Isolde...

 

Hoppla hoppla, mot Solfältgården :P

   

Hittade rätt och mina tankar var:

   

2 ledtrådar hittade nu! Nu beger vi oss till Angus.

Angus berättar:

 

Inte så glad pappa ehe...mamman kanske är lite gladare...

 

Nu ska vi göra lite hederligt trädgårdsarbete...

 

AAJJ, tistlarna sticks ju?? o.o

 

Nu ska vi till mina favoriter; Alexander och Hannibal! Så himla söta c:

 

Så ironiskt på nått sätt...xD

       

Ganska lätta att hitta egentligen ;)

 

Lätt som en plätt att få information från dem! ;) Nu ska vi leta under hennes sovrumsfönster, efter den sista ledtråden...

    

 

 

 

       

 

Såklart måste jag vara räddaren i nöden...xd

 

 

Så det var Loke i alla fall! Vilken svikare...eller? Och nu måste vi dessutom göra slut med Loke åt Isolde...

 

Jaha så hur slutar detta nu då? o.o

 


Okej, så nästa del kommer i framtida uppdateringar, vad ska man gissa på? Några månader? xd Ser fram emot det redan nu! Tyckte detta uppdrag var väldigt långt men också väldigt roligt! Fler såna här långa uppdrag, tack x) Skiter i dagliga och resten idag, hehe, hållit på nu i över 4 timmar sammanlagt...Blir lite mys och läxor nu xd Ses! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Esmeralda Eastdotter - 22 augusti 2014 16:29

Oj oj vad det var länge sen jag skrev här nu! 14 maj var senast jag skrev ett inlägg och sen dess har ni nog märkt hur tyst det varit här. Orsak? Det finns många kan man väl säga. 1) Min sso-lust har verkligen varit på total 0 och jag har inte velat ...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:55

Idag blev det en lite större miljö ändring vid Fort Pintas strand. Jag tycker att det blev riktigt, riktigt bra och väldigt mysigt! ♥           På sista bilden håller jag på att rida in i staketet, hahah...Men jag är ju en riktig klan...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:32


Nu har jag bestämt mig för en sak. Jag ska ha en prov vecka med bloggningen. Känns som att jag inte vill blogga och orkar inte men på samma gång vill jag skriva och le då jag läser mina inlägg. Något fattas i mitt liv, men vad? Nu ska jag ta tag i al...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 20:16

Äntligen har jag kunnat publicera min andra video på youtube, vad tycker ni? :) Försöker fixa kvalitén.. ...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 17:08

Kan logga in och spela på min dator nu igen! :D Wihoo!!!

Ovido - Quiz & Flashcards