esmeraldastarstable

Direktlänk till inlägg 14 januari 2014

Ritt med Lukas

Av Esmeralda Eastdotter - 14 januari 2014 19:30

För någon vecka sen så tyckte jag att Lukas behövde komma ut lite så jag sadlade honom och tog honom på en mysig ritt i härliga Skördebygden! ♥ Han har verkligen utvecklats sen jag köpte honom!

 

Vi skrittade ut genom Jorvikstallets "portar" och jag märkte att han var lite spänd efter att ha fått hängt med mycket men sen hamnat i stallet för några dar.

 

Men det gick rätt så bra och han blev uppvärmd snabbt och väldigt ivrig var han också, ridturer är ändå andra plats på hans lista med favoritsaker!

  

Isolde på Goldspurs hade glömt sitt armband hos mig senast hon besökt mig (vi går i samma klass och är goda vänner), så jag skrittade upp mot Goldspurs gård.

 

Isolde blev glad och vi fortsatte mot Vargängen och Gröndal i rask trav.

 

Var tvungen att hålla in honom ganska mycket men det gick nog ganska bra ändå.

 

Efter att vi passerat Gröndal så blev Lukas betydligt lugnare och det var riktig mysig stämning, han är verkligen en fin häst även fast han var ett spontanköp ♥

   

Vi vek av mot De Glömda Hedarna och jag beundrade solen som gick ner bakom horisonten ♥

 

Bara allmänt vacker bild (:

 

Jag skänklade vid en backe för att låta honom bygga upp lite muskler och det var uppfriskande att få vinden i ansiktet ♥

 

Efter backen så letade jag upp klippan och vi travade upp där och kom till Pumpaklippan. Lukas blev lite upprusad där men han lugnade snabbt ner sig och snart var vi hemma på nytt ♥ Nästa gång blir det nog en hoppträning i ridhuset tror jag (:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Esmeralda Eastdotter - 22 augusti 2014 16:29

Oj oj vad det var länge sen jag skrev här nu! 14 maj var senast jag skrev ett inlägg och sen dess har ni nog märkt hur tyst det varit här. Orsak? Det finns många kan man väl säga. 1) Min sso-lust har verkligen varit på total 0 och jag har inte velat ...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:55

Idag blev det en lite större miljö ändring vid Fort Pintas strand. Jag tycker att det blev riktigt, riktigt bra och väldigt mysigt! ♥           På sista bilden håller jag på att rida in i staketet, hahah...Men jag är ju en riktig klan...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:32


Nu har jag bestämt mig för en sak. Jag ska ha en prov vecka med bloggningen. Känns som att jag inte vill blogga och orkar inte men på samma gång vill jag skriva och le då jag läser mina inlägg. Något fattas i mitt liv, men vad? Nu ska jag ta tag i al...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 20:16

Äntligen har jag kunnat publicera min andra video på youtube, vad tycker ni? :) Försöker fixa kvalitén.. ...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 17:08

Kan logga in och spela på min dator nu igen! :D Wihoo!!!

Ovido - Quiz & Flashcards