esmeraldastarstable

Direktlänk till inlägg 18 januari 2014

Ridtur med Daisy!

Av Esmeralda Eastdotter - 18 januari 2014 10:04

Loggade in i morse och borstade hästarna, krafsade deras hovar, gav dem vatten och deras favoritpunkt på lördagar; lördagsgodis! Varje lördag får varje häst sin favoritmat ♥ Moon får en klementin, Lukas ett äpple och Chanezza får en morot (hennes favorit är potatis men har inte fått tag i nån potatis, ännu, så hon får sin andra favorit, morot!) Aja nu till ämnet. Jag funderade vad jag skulle göra och kollade i global där jag såg att en av mina gamla vänner Daisy Ponyroad undrade om nån ville ta en ridtur med henne, jag tyckte det lät kul så jag frågade om hon ville och vi träffades snabbt efteråt vid Jorvikstallet. Vi hade inte setts på en väldigt lång tid och jag lärde känna henne genom en klubb jag var med i förr, så tyckte att vi kunde träffas! ^^

 

Vi red ut ur Jorvikstallets portar, genom Jarlaheim och ner till Stablebucks café.

 

Daisy åt en bulle och drack milkshake, medans jag drack mitt älskade kaffe! ♥

 

Tog inte många bilder då jag inte har fraps (ska ladda ner det imorgon, tror jag). Men vi red efteråt in i Gröndal och red runt medans jag satt och kikade med en kompis IRL x) Efteråt så föreslog jag att rida till de glömda hedarna vilket Daisy gick med på. Så vi lät hästarna galoppera runt lite och så ;)

 

Sen insåg jag att hästarna gjorde likadana svansrörelser vilket var coolt xD Till sist så visade jag henne en hemlig plats på hedarna och efteråt loggade jag ut eftersom att jag ska äta och åka till en kompis snart! Så ingen mer bloggning på förmiddagen, vi ses! ♥

 

Gammal bild på oss när vi båda var med i Whistle Wolves.

 
 
Joline Gladebard

Joline Gladebard

25 januari 2014 09:29

Esmeralda!
Ladda INTE ner Fraps! Det är jättedåligt om man inte köper, för om man inte köper det så kan man bara filma i 10 sekunder!
Ladda ner Bandicam i stället! Det är bättre ;)

http://gladebard.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Esmeralda Eastdotter - 22 augusti 2014 16:29

Oj oj vad det var länge sen jag skrev här nu! 14 maj var senast jag skrev ett inlägg och sen dess har ni nog märkt hur tyst det varit här. Orsak? Det finns många kan man väl säga. 1) Min sso-lust har verkligen varit på total 0 och jag har inte velat ...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:55

Idag blev det en lite större miljö ändring vid Fort Pintas strand. Jag tycker att det blev riktigt, riktigt bra och väldigt mysigt! ♥           På sista bilden håller jag på att rida in i staketet, hahah...Men jag är ju en riktig klan...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:32


Nu har jag bestämt mig för en sak. Jag ska ha en prov vecka med bloggningen. Känns som att jag inte vill blogga och orkar inte men på samma gång vill jag skriva och le då jag läser mina inlägg. Något fattas i mitt liv, men vad? Nu ska jag ta tag i al...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 20:16

Äntligen har jag kunnat publicera min andra video på youtube, vad tycker ni? :) Försöker fixa kvalitén.. ...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 17:08

Kan logga in och spela på min dator nu igen! :D Wihoo!!!

Ovido - Quiz & Flashcards