esmeraldastarstable

Direktlänk till inlägg 26 januari 2014

Åsikt-Hästarna del 2

Av Esmeralda Eastdotter - 26 januari 2014 09:53

Okej del 2, mina åsikter över hästar på Jorvik! Kom ihåg att det är mina åsikter.

 

Den här painten är ganska gullig och de blåa ögonen tilltalar mig, pälsens mönster är ganska fint men gillar inte svansen så mycket. Manen är helt okej tycker jag. Den får 7/10 av mig! 

 

Jag gillar på nått sätt inte pälsens mönster och framfötterna ser lite konstiga ut...Med lång man så ser man manens färger bättre och då är den väldigt vacker! Jag får intrycket "söt" från denna paint. Den får 6/10 av mig!

 

Lite "Pippi-Lilla Gubben" intryck...Men annars är den väldigt fin och prickarna ser bra ut på den, men den är inte en Esma häst, tyvärr. Den får 6/10 av mig! 

 

Förr var jag heeelt förälskad i denna häst och jag var helt svimfärdig över hur bra den passade i rött...Jag tycker nog om den ännu men är inte lika kär i den längre. Manen och svansens färg klär resten av kroppen och prickarna och mönstret är välgjort och den är väldigt fin! Den får 8,5/10 av mig! 

 

Visste inte ens att denna hästen fanns före igår då jag tog denna bilden...Men dess pälsfärg är helt för "rosa" tycker jag men annars passar väl manen och sockorna in helt okej. Den får 4,5/10 av mig! 

 

Den här hästens färg är ganska fin och benens färg passar in samt manen och svansens svart-grå-bruna färg. Dock är den en lite för "vanlig" häst på nått sätt. Den får 4/10 av mig! 

 

Bläsens vita färg passar in med pälsen men gillar inte pälens färg...Sockorna ser helt okej ut tycker jag och manen+svansen är väl helt okej, men inte en Esma-häst, sorry. Den får 4/10 av mig! 

 

Den här hästen var nog inte så populär då man-funktionen inte fanns, men med tiden har den blivit populärare bland oss SSO-spelare. Många tycker att den är för glansig men jag tycker den ser jättefin ut och med längre man är den super gullig! Kanske ett köp i framtiden! Den får 8/10 av mig! 

 

Åhh, andalusiers! Min favoritras på Jorvik! Den vita färgen är jättefräsch och snygg men jag föredrar dock att manen ska vara ett "hack" kortare men annars är den jättefin och hovarnas svarta färg gör den lite extra snygg! Men den tilltalar mig inte riktigt så därför får den 8,5/10 av mig! 

 

Denna häst blir nog ett köp i framtiden tror jag. Dess färger är så magiska och även manens och svansens färger är blandande. De svarta benen passar bra in och den är en av mina favoriter av andalusierna! Den får 9,5/10 av mig! 

 

Förr ville jag köpa denna men gillar ju inte manen+svansens längd och gillar inte den heller med kortare man, tyvärr. Den vita färgen på bakbenen och det vita i ansiktet "förstör" lite tycker jag. Men annars så påminner dess man mig om kakao...Den får 7,5/10 av mig! 

 

Denna cremellon gillar jag även starkt, dess isblå ögon passar in så himla bra och man kan verkligen tänka sig denna häst i isblå snö och frost! Cremello färgen gillar jag och manen+svansens färg passar även in bra! Den får 8/10 av mig! 

 

Denna häst liknar verkligen Moon tycker jag, bortsett från manen. Den är en helt okej häst tycker jag helt enkelt, manens färg passar in på pälsen och resten. Dock så har jag ju redan Moon så denna häst kommer inte köpas. Den får 6/10 av mig! 

 

Lite förvirrande häst tycker jag...För många färger tycker jag, hovarnas "gråa" färg går inte ihop med den låga färgen på benen och sen kommer det svart? Vit man och svans ser lite konstigt ut tycker jag och gilllar tyvärr inte pälsens färg, sorry. Den får 3/10 av mig! 

Del 3 kommer imorgon! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Esmeralda Eastdotter - 22 augusti 2014 16:29

Oj oj vad det var länge sen jag skrev här nu! 14 maj var senast jag skrev ett inlägg och sen dess har ni nog märkt hur tyst det varit här. Orsak? Det finns många kan man väl säga. 1) Min sso-lust har verkligen varit på total 0 och jag har inte velat ...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:55

Idag blev det en lite större miljö ändring vid Fort Pintas strand. Jag tycker att det blev riktigt, riktigt bra och väldigt mysigt! ♥           På sista bilden håller jag på att rida in i staketet, hahah...Men jag är ju en riktig klan...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:32


Nu har jag bestämt mig för en sak. Jag ska ha en prov vecka med bloggningen. Känns som att jag inte vill blogga och orkar inte men på samma gång vill jag skriva och le då jag läser mina inlägg. Något fattas i mitt liv, men vad? Nu ska jag ta tag i al...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 20:16

Äntligen har jag kunnat publicera min andra video på youtube, vad tycker ni? :) Försöker fixa kvalitén.. ...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 17:08

Kan logga in och spela på min dator nu igen! :D Wihoo!!!

Presentation


Hej! Jag heter Esmeralda Eastdotter men går under smeknamnet Esme. Denna blogg är baserad på spelet Star Stable Online och jag skriver om allt möjligt som har att göra med spelet. Åsikter, redigeringar, bilder, videos och mycket mer! ♥

Sök i bloggen

Mina hästar

         Moonstar aka Moon

    Thundersmash aka Lukas

      Frostgaze aka Valentina

         Northborn aka Nora

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser


Ovido - Quiz & Flashcards