esmeraldastarstable

Direktlänk till inlägg 27 januari 2014

Åsikt-Hästarna del 3

Av Esmeralda Eastdotter - 27 januari 2014 19:13

Hade helt glömt bort detta men kom på det nu i sista sekund! ;) Så del 3, sista delen! 

 

Om denna hästens pälsfärg hade varit ljusare så hade jag nog gillat den på nått konstigt sätt...Manen och hovarnas färger passar bra ihop och den är väl en ganska vanlig fast ändå ovanlig häst ;) Den får 6,5/10 av mig! 

 

Om jag inte hade Lukas så skulle denna häst stå i mitt stall. Den är så himla söt och färgen så otroligt fin! Gillar faktiskt nästan den mer än Lukas...Dock så stör det vita på bakhovarna mig... Den får 9/10 av mig! 

 

Förstår mig tyvärr inte på denna häst, färgerna blir för mycket och blandade, men den ser ändå välgjord ut...Den får 7/10 av mig! 

 

Om det bruna inte skulle finnas så skulle jag gilla den här hästen mer, fast den gråa färgen dimmar bort dess skönhet, tyvärr. Den får 4,5/10 av mig! 

 

Okej, mycket att säga! För ovanlighetens skull så gillar jag pälsens färg och den går ihop med svansen och manen men det svarta på benen stör jag mig på. Men det är inte en Esma häst. Den får 7/10 av mig!

 

Nu får ingen ta illa upp! Jag...hatar denna häst...Sorry, men liksom manens guldiga färg ser totalweird ut med en så pass grå-brun päls och hovarna förvirrar bort mig totalt! Den får 1/10 av mig! 

 

Skulle inte slösa bort sc på denna häst då jag redan har en liknande, Moon. Pälsen och benens färger går ihop, manen kunde dock vara yttepytte lite mörkare ;) Den får 7/10 av mig! 

 

Denna bild var väl lite väl liten...Åhh, älskar denna häst! Manen+svansen går så bra ihop med pälsens färg och med svarta ben är den totalt underbar! Dock bekymrar jag mig över hur Esmas röd-bruna hår ska gå ihop med denna skönheten...Vet faktiskt inte varför den bara får 9...Den får 9/10 av mig! 

 

Ett ord:pumpa...Nej men denna häst påminner många om en pumpa, förmodligen nog på grund av den orange färgen. Dessutom finns ju redan en sån här i Fort Pinta. Synd när SSO-teamet gör nästan likadana hästar... Den får 5/10 av mig! 

 

Benens färg är min favorit, även manens färg är vacker! Kul att teamet har blandat ihop många färger tillsammans också. Men inte en Esma häst! Den får 7/10 av mig! 

 

OMAGASH, CHANEZZA! Totalt ÄLSKAR denna häst, färgen, ansiktet, hovarna, allt! Den har det lilla extra och är garanterat en Esma häst! ♥ Den får 10/10 av mig! 

 

Ganska gullig faktiskt, nu när jag kollar på den. Svarta färgen på manen och svansen passar in bra ;) Dock lite synd då det redan finns en ponny väldigt lik denna. Den får 8/10 av mig! 

 

Kanske ett framtidsköp! Många tycker att den ser för glansig ut men jag tycker det ser bra ut! Färgen är fin och med svart man blir det ännu bättre! Den får 9/10 av mig! 

 

Ihh, nu till araberna! Från början gillade jag inte denna men med tiden har jag vänjt mig men den ser lite för "gammal" ut för mig, sorry nu alla som gillar denna! Men den är också ganska fin, men önskade att det hade kommit en helt vit arab, utan grått! Den får 8/10 av mig! 

 

Denna kommer jag nog köpa i framtiden, den har en fin färg men från början gillade jag inte den vita färgen, men har börjat gilla den nu ;) Den får 9/10 av mig! 

 

En av de sötaste hästarna på Jorvik! Helt svart och helt vacker! Om jag inte hade Lukas skulle jag nog redan fundera över denna...Men så lika är de inte ;) Men ja totalt helt otroligt söt! ♥ Den får 9,5/10 av mig! 

Okej nu har jag skrivit om alla 46 hästarna! ;) Kommer flera åsiktsinlägg över andra saker i framtiden! 

 
 
Lily Mclee

Lily Mclee

27 januari 2014 22:09

Vad fin blogg du har! ^^ Jättebra inlägg osv :)

http://nattstad.se/lilymclee

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Esmeralda Eastdotter - 22 augusti 2014 16:29

Oj oj vad det var länge sen jag skrev här nu! 14 maj var senast jag skrev ett inlägg och sen dess har ni nog märkt hur tyst det varit här. Orsak? Det finns många kan man väl säga. 1) Min sso-lust har verkligen varit på total 0 och jag har inte velat ...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:55

Idag blev det en lite större miljö ändring vid Fort Pintas strand. Jag tycker att det blev riktigt, riktigt bra och väldigt mysigt! ♥           På sista bilden håller jag på att rida in i staketet, hahah...Men jag är ju en riktig klan...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:32


Nu har jag bestämt mig för en sak. Jag ska ha en prov vecka med bloggningen. Känns som att jag inte vill blogga och orkar inte men på samma gång vill jag skriva och le då jag läser mina inlägg. Något fattas i mitt liv, men vad? Nu ska jag ta tag i al...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 20:16

Äntligen har jag kunnat publicera min andra video på youtube, vad tycker ni? :) Försöker fixa kvalitén.. ...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 17:08

Kan logga in och spela på min dator nu igen! :D Wihoo!!!

Presentation


Hej! Jag heter Esmeralda Eastdotter men går under smeknamnet Esme. Denna blogg är baserad på spelet Star Stable Online och jag skriver om allt möjligt som har att göra med spelet. Åsikter, redigeringar, bilder, videos och mycket mer! ♥

Sök i bloggen

Mina hästar

         Moonstar aka Moon

    Thundersmash aka Lukas

      Frostgaze aka Valentina

         Northborn aka Nora

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser


Ovido - Quiz & Flashcards