esmeraldastarstable

Direktlänk till inlägg 31 januari 2014

Esmeraldas historia

Av Esmeralda Eastdotter - 31 januari 2014 19:39

Ni vill kanske veta mer om självaste Esmeralda? Tänkte berätta hur jag tänkt hennes historia.


Esmeralda Esther Eastdotter blev född 3:e juli 1999. Hon växte upp bland hästar, katter och även en hund fanns på hennes föräldrars ranch. Redan när hon var 4 år började hon bekanta sig med hästar och ponnys.

När hon var 7 år köptes en ponny åt henne med färgen skäck och han döptes till Twinkle. Hon lärde sig att rida fort men föll av många gånger men gav inte upp! Både Esmeraldas mamma och pappa red mycket och de älskade båda djur.

Esmeralda är ensamt barn men hon var aldrig ensam under sin uppväxt, hon har enligt sig själv tusentals kusiner, morbröder, fastrar med mera...

Hennes föräldrar jobbade heltid på ranchen, de höll ett par ridlektioner, tränade upp unghästar, sålde djur och levde helt underbart på ranchen...

När hon var 11 år så hände något som ändrade hela hennes liv. Det var en höstkväll och familjen var på väg hem när de krockade med en annan bil som körde rakt in i dem. Esmeralda och hennes mamma klarade sig med små skador, men hennes pappa klarade sig inte och dog.

Esmeralda och hennes mamma (Ester) var båda väldigt ledsna och orkade inte hålla upp ranchen själva så Esmeraldas morfar och mormor kom och började ta hand om den, medans de levde i lite obalans och sorg. 

Ester fick tillbaka sitt gamla flygvärdinnejobb och Esma bodde ensam med sin mormor och morfar, medans hennes mamma hälsade på om helgerna. 

Hon red Twinkle några gånger i veckan men hon orkade inte hålla på så mycket med honom längre och han fick inte så mycket uppmärksamhet, och efter lång tanketid så såldes Twinkle till Esmas pappas kusins dotter som också red. Esma saknade honom mycket men hon fick jämnt hälsa på. 

Förra sommaren då Esma skulle fylla 14 så gav hennes mamma henne en speciell födelsedagspresent. Hon skulle få åka iväg till en magisk ö kallad Jorvik, där hon skulle få rida hela dagarna, njuta av värmen och koppla av. Det var så som hennes liv på Jorvik började. 

Hon hyrde en liten stuga nära Fort Pinta och red mycket på sin lånehäst Moonstar. Hennes mamma jobbade fortfarande mycket men de träffades ibland. Hon blev handtagen av familjen Moorland och lärde känna folket på Jorvik väldigt fort. Strax före skolorna började så dök Esmas mamma helt oväntat upp och berättade att hon hade sagt upp sig och att de skulle flytta till Jorvik...

De bodde i Moorland medans Esma gick i Fort Pinta skolan. I oktober 2013 så hade de vänjt sig ganska bra vid livet på den lilla ön och de tog ett stort steg framåt och flyttade till Skördebygden och började utforska ön mer än förr då de hållit sig i Moorland och Fort Pinta. Det var då hästlivet blev seriöst!


Hoppas ni lärt er mer om Esmeralda! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Esmeralda Eastdotter - 22 augusti 2014 16:29

Oj oj vad det var länge sen jag skrev här nu! 14 maj var senast jag skrev ett inlägg och sen dess har ni nog märkt hur tyst det varit här. Orsak? Det finns många kan man väl säga. 1) Min sso-lust har verkligen varit på total 0 och jag har inte velat ...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:55

Idag blev det en lite större miljö ändring vid Fort Pintas strand. Jag tycker att det blev riktigt, riktigt bra och väldigt mysigt! ♥           På sista bilden håller jag på att rida in i staketet, hahah...Men jag är ju en riktig klan...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:32


Nu har jag bestämt mig för en sak. Jag ska ha en prov vecka med bloggningen. Känns som att jag inte vill blogga och orkar inte men på samma gång vill jag skriva och le då jag läser mina inlägg. Något fattas i mitt liv, men vad? Nu ska jag ta tag i al...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 20:16

Äntligen har jag kunnat publicera min andra video på youtube, vad tycker ni? :) Försöker fixa kvalitén.. ...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 17:08

Kan logga in och spela på min dator nu igen! :D Wihoo!!!

Presentation


Hej! Jag heter Esmeralda Eastdotter men går under smeknamnet Esme. Denna blogg är baserad på spelet Star Stable Online och jag skriver om allt möjligt som har att göra med spelet. Åsikter, redigeringar, bilder, videos och mycket mer! ♥

Tidigare år

Sök i bloggen

Mina hästar

         Moonstar aka Moon

    Thundersmash aka Lukas

      Frostgaze aka Valentina

         Northborn aka Nora

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser


Ovido - Quiz & Flashcards