esmeraldastarstable

Direktlänk till inlägg 18 februari 2014

Bedrövade Dews farm

Av Esmeralda Eastdotter - 18 februari 2014 15:02

Tänkte sätta mig och skriva ner mina tankar kring Bedrövade Dews farm! Förbered er på mycket text. ;)


Bedrövade Dews farm är enligt mig en ganska mystisk och intressant plats. Beskrivningen till platsen är: "Bedrövade Dews kallas de som bor här. Tidigare hade de en vacker bondgård på östra sidan ön, men efter en epedemi bland deras kor blev de tvungna att sälja den för en spottstyver. Nu har de börjat ett nytt liv på de glömda hedarna". 

Texten säger mig mycket, tänker mig en vacker gård, med kor som råmar på morgonen, hönor som kacklar och letar efter mask, kvittrande fåglar och barn som springer runt och leker...Men sen får korna epedemi och blir sjuka och familjen Dew blir tvungna att sälja deras drömliv för pengaslantar (googlade spottstyver, det betyder typ pengaslantar). Stackars familj...Sen börjar de ett nytt liv och försöker leva vidare utan sina kära djur. Men hade inte tänkt sitta här och tråka ut er över stackars familjen Dew nej, vad kommer hända med farmen i framtiden tro?

När Skördebygden öppnade så flyttade många till Jorvikstallet men flyttade snabbt tillbaka till Silverglade just för att Jorikstallet ligger så långt borta från allt. Bedrövade Dews farm må vara rostig nu, men vad händer i framtiden? Skulle själv gilla om man kunde få uppdrag att rusta upp farmen! 

Ms Drake är enligt mig Skördebygdens egna Mr Kembell så då kunde ju Ms Drake ha köpt farmen av Dew och tänker riva den...Jill i Jarlaheim tycker att farmen är värd att få stanna så hon vill stoppa rivet av farmen, där kommer karaktären (jaaag!) in! Man får hjälpa med att skaffa fram bevis att Ms Drake inte har rätt till att riva farmen eller nått liknande haha...Kanske få Skördebygdens befolkning att protestera, det vore ju kul! Då kunde man dela ut protestblad där man får fylla i att farmen inte ska rivas! 

Tillräckligt många protesterar och rivet stoppas och Jarlaheims kommun köper farmen från Ms Drake och sen får man hjälpa till att rusta upp, städa, ta bort tistlar m.m. 

Då skulle det bli som ett hemstall! Jag tror att fler personer skulle flytta till SB då, det skulle vara nära genvägen vid ridhuset så man inte skulle ha en så lång bit in till Silverglade! 

Bortsett från detta så tycker jag att Dews är en härlig plats, musiken är vacker och atmosfären magisk och speciell. De glömda hedarna är min favoritplats så ganska stor chans att jag skulle flyttat till Dews i framtiden i så fall! 

Vad tror ni? 

 

 
 
amigaaz

amigaaz

18 februari 2014 16:26

jätte fin och läs värd blogg:)

http://amigaaz.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Alva Haylee

25 april 2014 15:34

Hej! Jättebra skrivet men om du skickar in det till supurten så kan du skriva hur du vill att uppdragen ska vara så sokm du har gjort här så kanske det kommer dom här uppdragen som du och många andra vill ha i framtiden:)

Esmeralda Eastdotter

25 april 2014 20:21

Tack så mycket! Jaa, det vore en väldigt bra idé att skicka in till supporten! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Esmeralda Eastdotter - 22 augusti 2014 16:29

Oj oj vad det var länge sen jag skrev här nu! 14 maj var senast jag skrev ett inlägg och sen dess har ni nog märkt hur tyst det varit här. Orsak? Det finns många kan man väl säga. 1) Min sso-lust har verkligen varit på total 0 och jag har inte velat ...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:55

Idag blev det en lite större miljö ändring vid Fort Pintas strand. Jag tycker att det blev riktigt, riktigt bra och väldigt mysigt! ♥           På sista bilden håller jag på att rida in i staketet, hahah...Men jag är ju en riktig klan...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:32


Nu har jag bestämt mig för en sak. Jag ska ha en prov vecka med bloggningen. Känns som att jag inte vill blogga och orkar inte men på samma gång vill jag skriva och le då jag läser mina inlägg. Något fattas i mitt liv, men vad? Nu ska jag ta tag i al...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 20:16

Äntligen har jag kunnat publicera min andra video på youtube, vad tycker ni? :) Försöker fixa kvalitén.. ...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 17:08

Kan logga in och spela på min dator nu igen! :D Wihoo!!!

Presentation


Hej! Jag heter Esmeralda Eastdotter men går under smeknamnet Esme. Denna blogg är baserad på spelet Star Stable Online och jag skriver om allt möjligt som har att göra med spelet. Åsikter, redigeringar, bilder, videos och mycket mer! ♥

Sök i bloggen

Mina hästar

         Moonstar aka Moon

    Thundersmash aka Lukas

      Frostgaze aka Valentina

         Northborn aka Nora

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser


Ovido - Quiz & Flashcards