esmeraldastarstable

Direktlänk till inlägg 5 mars 2014

Vem är jag? Personen bakom skärmen! ♥

Av Esmeralda Eastdotter - 5 mars 2014 08:00

Vem är jag egentligen? Vem är tjejen som sitter bakom skärmen? Jag är en 13 årig tjej född år 2001 och har sen dess bott i en liten by i Finland, vilket förvånar många. Många undrar hur jag kan så bra svenska då men för er som inte vet så bor det många så kallade finlandssvenskar på västra kusten och ända ner till södra Finland och de flesta av dem har svenska som modersmål, själv talar jag flytande finska och svenska och kan även engelska väldigt bra. Jag vill inte avslöja mitt riktiga namn men jag kan avslöja att jag inte heter Esmeralda. Jag har brunt hår med ljusa slingor i och grön-bruna ögon. Bor med min mamma i vårt ganska stora hus då jag har 3 systrar (2) som förr bott här men är nu vuxna och bor i egna hus. Min pappa dog för snart 5 år sedan men det vill jag inte gå in på, ville bara säga det så att ni inte skulle tro att mina föräldrar var skilda. Förtuom mig och mamma så har vi väldigt många djur och själv så älskar jag djur! Vi har 2 vovvar, en kissemisse, en skuttekanin och papegoja. En hel djurpark brukar vi säga ;) Förtuom spel och datorn så rider jag en gång i veckan och har ridit i ungefär 3 och ett halvt år. Annars hänger jag gärna med kompisar, läser och fotograferar (har förr haft många fotobloggar). Sommar är min favoritårstid och cola min favoritdryck. ♥ Min personlighet är ganska unik och blir arg och svartsjuk väldigt lätt vilket inte är så lätt att handskas med...Men tycker nog att jag är en väldigt snäll person annars som är väldigt galen (på ett bra sätt!) och har en riktigt torr och galen humor, vilket märks när man är i mitt sällskap! Och jag skulle inte överleva utan musik..! Nått jag avskyr är folk som värderar sig själva som bättre än andra, stora spindlar, äckliga insekter, irriterande personer, tråkiga helger m.m...Men finns mycket jag tycker om här i vår värld också c: Nu vet ni nog mer om mig tror jag! ♥ Bjuder på lite bilder från IRL tagna av mig, se men inte röra! (:

     

Jaa, ni märker ju att sommar är min favorit årstid! ;)

IRL
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Esmeralda Eastdotter - 22 augusti 2014 16:29

Oj oj vad det var länge sen jag skrev här nu! 14 maj var senast jag skrev ett inlägg och sen dess har ni nog märkt hur tyst det varit här. Orsak? Det finns många kan man väl säga. 1) Min sso-lust har verkligen varit på total 0 och jag har inte velat ...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:55

Idag blev det en lite större miljö ändring vid Fort Pintas strand. Jag tycker att det blev riktigt, riktigt bra och väldigt mysigt! ♥           På sista bilden håller jag på att rida in i staketet, hahah...Men jag är ju en riktig klan...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:32


Nu har jag bestämt mig för en sak. Jag ska ha en prov vecka med bloggningen. Känns som att jag inte vill blogga och orkar inte men på samma gång vill jag skriva och le då jag läser mina inlägg. Något fattas i mitt liv, men vad? Nu ska jag ta tag i al...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 20:16

Äntligen har jag kunnat publicera min andra video på youtube, vad tycker ni? :) Försöker fixa kvalitén.. ...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 17:08

Kan logga in och spela på min dator nu igen! :D Wihoo!!!

Ovido - Quiz & Flashcards