esmeraldastarstable

Direktlänk till inlägg 6 mars 2014

Min Star Stable Online historia

Av Esmeralda Eastdotter - 6 mars 2014 08:00

Jag satt framför datorn en dag och såg reklam på ett spel som hette Star Stable Online som handlade om hästar. Jag tänkte "varför inte?". Jag tyckte att det såg spännande ut och registrerade mig med namnet Esmeralda Eastdotter. Kommer inte ihåg varför jag valde just det namnet men figruens utseénde beror nog på att jag själv hade ganska brunt hår på den tiden och gröna ögon (grön-bruna). Moonstar blev hästens namn och ångrar faktiskt hans färg lite...tycker inte att den bruna färg han har är så riktig snygg, men antar att jag gillade färgen då. Jag kommer ihåg att jag längtade jätte mycket på att spalken skulle ladda klart och jag skulle få logga in på spelet! Visste inget om SSO då och hade aldrig läst nån SSO blogg förut. Till slut hade det laddat klart och jag kunde börja spela! Kommer inte ihåg så mycket från uppdragen men tyckte i alla fall att det var kul och spännande att kunna få utforska hela den stora ön (var inte sr och trodde att det inte fanns nån premium version på spelet). I chatten var det många olika språk som talades bland annat; finska, engelska och nederländska men inte nån svenska alls...Det uppdrag som jag kommer ihåg bäst är när man skulle stänga av GPS utrustningen och akta sig för G.E.D gubbarna, tyckte att det var lite läskigt (döm mig inte för hårt nu!) och ganska svårt också, haha...Klarade av det på typ tredje försöket, lol c; När jag gjort det sista uppdraget hos Conrad så kom rutan med "Du har spelat klart gratis-versionen, för att bli en star rider gå in på bla bla bla...", blev ganska sur faktiskt då jag trott att det var ett helt gratis spel så jag tänkte att det inte var värt att försöka tjata på att köpa så jag glömde bort spelet helt och hållet, detta hände cirka förra vintern så har varit registrerad i ungefär 1 år! :) Dock så hände en väldigt bra sak förra sommaren i vad var det, juni-juli? Jag hittade spelet på nytt och gamla minnen började komma fram...Jag hade sparat lösenordet (tror jag..?) så jag kom in utan problem. Jag började spela igen och red runt och utforskade och hittade också min första riktiga vän på SSO som hette Lucy Waterdotter. Spelade i några veckor och började tröttna för att det är ju inte lika kul att spela som icke-sr, eller hur? Pausade i några veckor men kunde inte låta bli att logga in igen och fortsätta att levla upp Moon varje dag. Det var ungefär då som jag började att läsa min första SSO blogg vilket var Lily Rainstorms blogg, totalt älskade när hon skrev och lärde känna spelet mer, men kunde inte precis allt (tycker fortfarande om Lilys blogg men läser ju många fler bloggar nu, men hon är fortfarande bland favoriterna). Jag tyckte varje dag att det var kul då XP spalken blev längre och Moon gick upp i level. Denna sommaren gjorde jag även stallsysslorna varje dag (Fort Pintas & Moorlands), så jag tjänade ihop pengar varje dag. Jag kommer inte riktigt ihåg hur hösten var men började läsa fler SSO bloggar och trodde att jag spelade på deras server (alltså server 1, Air Star)...Började tjata på mamma men hon sa konstant nej. En gång när vi var hos min syster så blev det ett stort bråk mellan dem och mig och det var just för att mamma bara sa nej och jag ville verkligen ha SSO...Detta är lite pinsamt men jag...grät...ganska mycket...Men i ungefär mitten av oktober så gav mamma med sig och det var dubbla star coins den helgen så då skulle jag få lifetime medlemskap+2400 SC, vilket jag verkligen hurrade för. Dock så blev det problem med betalningen och det stod bara "Misslyckad" typ 8 gånger på "Betalningar" så jag kontaktade supporten. De svarade och sa att banken inte ville acceptera betalningen. Vi hade tydligen fyllt i fel namn eller nått så jag fick inte mina 2400 SC utan endast 1200 SC (endast, haha...) Den 26:e oktober på morgonen vaknade jag upp och såg att betalningen gått igenom och gissa om jag blev glad! :D Loggade in och började göra en massa uppdrag och utforskade nya platser. På den tiden spelade jag ju på WE servern då alla som bor i Finland hamnar där. När jag äntligen insåg det så mailade jag support och frågade om jag kunde byta till en svensk server vilket jag för ovanlighetens skull fick då jag kan tala svenska. Är otroligt glad att jag började spela SSO tillbaka förra sommaren och trodde på att jag en dag skulle vara sr ♥ Har träffat en massa underbara människor som gör mig glada, få vara med om mycket tillsammans med mina fina hästar och t.om prata med folk jag träffat på SSO, en underbar upplevelse! ♥ Och till er som orkade läsa allt detta, berömmelse! ;)

     

Bilder från min icke star rider tid.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Esmeralda Eastdotter - 22 augusti 2014 16:29

Oj oj vad det var länge sen jag skrev här nu! 14 maj var senast jag skrev ett inlägg och sen dess har ni nog märkt hur tyst det varit här. Orsak? Det finns många kan man väl säga. 1) Min sso-lust har verkligen varit på total 0 och jag har inte velat ...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:55

Idag blev det en lite större miljö ändring vid Fort Pintas strand. Jag tycker att det blev riktigt, riktigt bra och väldigt mysigt! ♥           På sista bilden håller jag på att rida in i staketet, hahah...Men jag är ju en riktig klan...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:32


Nu har jag bestämt mig för en sak. Jag ska ha en prov vecka med bloggningen. Känns som att jag inte vill blogga och orkar inte men på samma gång vill jag skriva och le då jag läser mina inlägg. Något fattas i mitt liv, men vad? Nu ska jag ta tag i al...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 20:16

Äntligen har jag kunnat publicera min andra video på youtube, vad tycker ni? :) Försöker fixa kvalitén.. ...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 17:08

Kan logga in och spela på min dator nu igen! :D Wihoo!!!

Presentation


Hej! Jag heter Esmeralda Eastdotter men går under smeknamnet Esme. Denna blogg är baserad på spelet Star Stable Online och jag skriver om allt möjligt som har att göra med spelet. Åsikter, redigeringar, bilder, videos och mycket mer! ♥

Tidigare år

Sök i bloggen

Mina hästar

         Moonstar aka Moon

    Thundersmash aka Lukas

      Frostgaze aka Valentina

         Northborn aka Nora

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser


Ovido - Quiz & Flashcards