esmeraldastarstable

Direktlänk till inlägg 9 mars 2014

♥The Sims 3-Cassandra Urban♥

Av Esmeralda Eastdotter - 9 mars 2014 14:05

  

Cassandra Urban hade nyss flyttat till staden Lucky Palms. Hon hade haft svårt att lämna sin familj och börja leva ensam, men hon klarade det. Sjukvård hade alltid varit hennes dröm och med en berömd kirurg som mor så var det inte svårt att komma in på läkarlinjen. Hon hade nu fått plats i sjukhuset i Lucky Palms och var beredd att börja sitt nya liv i Lucky Palms.

   

Hennes taxi hade kört hela natten och var nu framme. Cassandra var väldigt hungrig och fann lite råvaror i sitt kylskåp, hon funderade efter en passlig frukost och kom på att våfflor skulle smaka bra. Hon hittade allt hon behövde, blandade ihop det till en våffeldeg, stekte våfflorna, men brände dem. Vilken bra start! var hennes första tanke, men det får duga.   

Efter den brända frukosten så tog hon en taxi till parken. Där pågick en slags sommarfestival med många roliga sommaraktiviteter-hon provade rullskridskor, men var inte en stjärna precis...

   

Plötsligt hörde hon ett rop på hjälp och sprang för att se vad som hände. Där stod en kvinna, en gravid kvinna, som tydligen var på väg att föda. Cassandra blev panik och tänkte noga efter vad som skulle göras i en sån här situation, hon såg sig omkring men kunde inte se någon annan som blev uppmärksamma över kvinnan. Cassandra vinkade till sig en taxi som tog med sig dem till sjukhuset. Kvinnan födde en liten pojke och var väldigt tacksam över Cassandras hjälp, så hon bjöd Cassandra till ett poolparty som hennes familj snart skulle ha.

 

 


På poolpartyt lärde Cassandra känna kvinnan bättre och de blev riktigt goda vänner. Cassandra berättade om sig själv och sin historia, bland annat om hennes problem om att vara ensam, speciellt om nätterna. Då Cassandra var liten så blev det inbrott i hennes hus och sen dess har hon varit rädd för mörker och att vara ensam. Kvinnan erbjöd Cassandra att övernatta i huset och det ville hon gärna. Hon bekantade sig även med den nyfödda pojken som verkligen var supersöt.

 

Cassandra jobbade mycket och gjorde sitt bästa i hopp om att bli befodrad. Befodrad blev hon men, hon märkte även att hennes chef, Ariel Hudson, hade börjat flörta med henne. Det tyckte Cassandra inte alls om och försökte hålla sig med sina arbetskamrater och patienter istället. Nedgångar kom även för henne då hon började bli känd och folk började gräva i hennes förflutna. Cassandra var överallt på nyheterna och tidningarna. Att dricka hade inte varit hennes favoritsyssla men hon var inte heller nykter. En kväll orkade hon inte stanna hemma och forska längre utan gick till en bar och många drinkar slank ner. Olyckligt så var hennes chef i baren den kvällen och stackars Cassandra var väldigt full då de började prata...

 

Hon vaknade morgonen därpå och mådde väldigt illa, gladare blev hon inte då hon såg Ariel stå i hennes badrum. Hon blev väldigt förskräckt och schasade ut honom ur huset. Mer tänkte hon inte på saken, hennes minne den kvällen var borta och hon kom inte ihåg något efter drinkarna som hon druckit...

 

Veckorna gick och Cassandra var väldigt uppsvälld, hade sjukt i ryggen och mådde ständigt illa. Hon vågade inte gå till en doktor med sitt problem och det var omöjligt att testa sig själv på sjukhuset utan att någon skulle upptäcka henne. Paparazzi's i varje hörn dessutom, så ett graviditetstest var inte lätt att köpa heller. Hon ringde sin bästa väninna som gärna kunde köpa ett test åt Cassandra. Cassandra testade sig och väntade i flera minuter innan hon vågade se vad stickan visade. Hon stirrade förskräckt på stickan som visade positivt och hon hade aldrig varit så här rädd i hela sitt liv. Tankarna for i hennes huvud och hon hade aldrig tänkt sig själv som en förälder, aldrig. Rädd det var hon och hur i hela världen skulle hon kunna berätta till Ariel? Hon berättade till sin mor i alla fall, som tog saken ganska lungt men alternativen var inget som Cassandra ville tänka på ännu. Abort var uteslutet, aldrig att Cassandra skulle döda ett liv. Att behålla barnet var inget som hon var redo för. Att adoptera bort det var också hårt, det var ju ändå Cassandras egna barn hon ville inte att främlingar skulle ta hand om det. Hon behövde tid att tänka, men månaderna gick och snabbare än hon hade anat så var hon i nionde månaden.

 

En dag stod hon vid köksbänken då hon kände en smärta som hon aldrig hade trott att existerade. Vattnet hade gått och värkarna börjat! Hon skrek och skrek, kunde knappt röra sig, hennes mobiltelefon var på nattbordet så hon hade inget annat val än att försöka lägga sig ner på golvet och föda barnet. Det tog många timmar av smärta innan ett litet ansikte fick sin första glimt av världen.

 

De flesta mödrar ler när de ser sitt barn för första gången, men Cassandra var arg, smärtan hon just gått igenom var hemsk, helt obeskrivligt hemsk. Hon hade inte förberett för barnet, inte hade hon heller köpt någon spjälsäng där barnet skulle få sova. Hon tittade på barnet, sin dotter, sin egna dotter. Det var ett vackert barn men Cassandra var blott 20 år och hade stora drömmar om att bli läkare. 

 

Hon tog en taxi genom regnet, till sin bästa vän Anya, hon var trött och bebisen hade ingenstans att sova. Hon bad Anya om att få låna lite bebismöbler. Anya var väldigt generös och gav Cassandra många möbler, bland annat en bebisgunga och spjälsäng. Cassandra log för första gången på en lång stund. 

   

Efter mycket beslutsångest så bestämde Cassandra att behålla barnet. Namnet på den lilla krabaten blev Wera Sandra Urban. Det var tungt att ha ett barn, men då Wera väl somnade så fick även Cassandra ta en tupplur. Cassandra visste att hennes liv hade fått en ny vändning, men, det kändes som en bra vändning! ♥

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Esmeralda Eastdotter - 22 augusti 2014 16:29

Oj oj vad det var länge sen jag skrev här nu! 14 maj var senast jag skrev ett inlägg och sen dess har ni nog märkt hur tyst det varit här. Orsak? Det finns många kan man väl säga. 1) Min sso-lust har verkligen varit på total 0 och jag har inte velat ...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:55

Idag blev det en lite större miljö ändring vid Fort Pintas strand. Jag tycker att det blev riktigt, riktigt bra och väldigt mysigt! ♥           På sista bilden håller jag på att rida in i staketet, hahah...Men jag är ju en riktig klan...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:32


Nu har jag bestämt mig för en sak. Jag ska ha en prov vecka med bloggningen. Känns som att jag inte vill blogga och orkar inte men på samma gång vill jag skriva och le då jag läser mina inlägg. Något fattas i mitt liv, men vad? Nu ska jag ta tag i al...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 20:16

Äntligen har jag kunnat publicera min andra video på youtube, vad tycker ni? :) Försöker fixa kvalitén.. ...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 17:08

Kan logga in och spela på min dator nu igen! :D Wihoo!!!

Presentation


Hej! Jag heter Esmeralda Eastdotter men går under smeknamnet Esme. Denna blogg är baserad på spelet Star Stable Online och jag skriver om allt möjligt som har att göra med spelet. Åsikter, redigeringar, bilder, videos och mycket mer! ♥

Sök i bloggen

Mina hästar

         Moonstar aka Moon

    Thundersmash aka Lukas

      Frostgaze aka Valentina

         Northborn aka Nora

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser


Ovido - Quiz & Flashcards