esmeraldastarstable

Direktlänk till inlägg 22 mars 2014

Spara eller slösa?

Av Esmeralda Eastdotter - 22 mars 2014 10:22

Spara eller slösa? är en fråga man ställer sig själv många gånger. Det är har sina positiva och negativa sidor. Om man slösar så får man nya saker men man förlorar även pengar. Om man sparar så fylls plånboken och man får mer pengar men man får inget nytt. Det finns nästan inget som är gratis här i världen, inte heller i SSO. Om man tar t.ex färjorna, de är ju gratis men man måste vara star rider för att få tillgång till färjorna och star rider kostar ju. Så nästan inget är gratis på SSO heller. Men som tur var finns ju gratisversionen av spelet också vilket är bra så man får testa det så man vet om man vill köpa "premium-versionen" eller inte.


Vi är alla olika, själv är jag en väldigt snål person i SSO och köper nästan aldrig kläder/utrustning m.m med star coins, utan jag försöker alltid spara mina jorvik shillings och slösa dem istället. Jag har aldrig hittils köpt star coins eftersom att jag inte riktigt vill "slösa" pengar på ett spel. Men ändå så skulle jag vilja köpa star coins, åtminstone då det är dubbel helg. Det är bra att man som sr får 100 sc som veckopeng varje lördag. Utan veckopengen skulle man nog bli fattig ganska fort. 


När det kommer till att köpa hästar så tycker jag att vissa hästar kostar alldeles för mycket. T.ex den vita andalusiern i vingården, den kostar för mycket jämfört med sina andalusier-kompisar. Jag blev också ganska besviken då jag såg att araberna kostade 910 sc. Jag tycker att 700-800 vore ett rimligt pris och att kanske fler personer skulle köpa hästar då. Jag sparar alltid mina sc för att ha råd med en ny häst så fort som helst. Men, om jag skulle ha ungefär 1000 sc och köpa en arab, då skulle det återstå 90 sc i plånboken. Då skulle man bli tvungen att spara i ungefär 6-9 veckor, för att köpa en ny häst, om man inte skulle köpa sc.


Det är kanske lite för mycket att begära att hästarnas priser skulle sänkas, men jag tror att det skulle bli mer hästköp i så fall. SSO-teamet och de som jobbar med att förbättra SSO behöver ju få in cash för att kunna förbättra spelupplevelsen, med nya platser, kläder och uppdrag. Det är där vi spelare kommer in. När vi köper star rider och star coins så får de in pengar. Tänk om ingen skulle köpa star rider eller star coins? Då skulle spelet förmodligen inte kunna hållas upp. Jag har till och med läst på några bloggar att de brukar köpa star coins endast för att stöda teamet, väldigt generöst av andra att göra så.


Det är inte en bra idé att bara köpa häst efter häst utan att tänka efter. Man ska istället planera länge och väl om man faktiskt vill ha just denna häst. Fundera efter att man bara slösar bort värdefulla pengar om man köper en häst och sen säljer den en dag efter. Självklart förstår jag om man inte tycker om hästen längre och inte vill ha kvar den, men köp inte hästar gång på gång utan som jag sa; planera. Då byggs en stadig grund upp under hästen och du vet om du vill riva den och inte köpa hästen eller om du vill bygga den starkare och köpa hästen.


Jag tycker att man ska lägga sina pengar på det man älskar och behöver. Men lägg inte för mycket pengar på ett spel, det finns viktigare saker. Nu kanske det verkar som att jag aldrig lägger pengar på spel, men det är inte sant! Som ni kanske vet så spelar jag även sims. Har lagt ungefär 2780 kronor på sims expansioner. Därför har nog SSO fått mig att tänka om. Att inte slösa för mycket. 


Hoppas att ni inte tyckte att detta inlägg var baserat på exakt samma sak, försökte variera men det är inte så lätt i text. Vad tycker ni, spara eller slösa? Vill gärna veta er åsikt om allt detta!

 
 
Chloe Silverpie

Chloe Silverpie

22 mars 2014 12:51

Själv tycker jag nog mest om att slösa om jag ska vara ärlig. Tycker det är väldigt roligt med nya saker och hästar.
Tyvärr är det mindre roligt att inte ha några StarCoins alls när någonting nytt kommer som man verkligen vill ha.

Håller med dig om priset på hästarna, om priset skulle sänkas lite (inte överdrivet) så skulle nog flera köpa och SSO-teamet skulle få mera pengar.

Ja, har inte så mycket att säga. x)

http://ssochloe.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Esmeralda Eastdotter - 22 augusti 2014 16:29

Oj oj vad det var länge sen jag skrev här nu! 14 maj var senast jag skrev ett inlägg och sen dess har ni nog märkt hur tyst det varit här. Orsak? Det finns många kan man väl säga. 1) Min sso-lust har verkligen varit på total 0 och jag har inte velat ...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:55

Idag blev det en lite större miljö ändring vid Fort Pintas strand. Jag tycker att det blev riktigt, riktigt bra och väldigt mysigt! ♥           På sista bilden håller jag på att rida in i staketet, hahah...Men jag är ju en riktig klan...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:32


Nu har jag bestämt mig för en sak. Jag ska ha en prov vecka med bloggningen. Känns som att jag inte vill blogga och orkar inte men på samma gång vill jag skriva och le då jag läser mina inlägg. Något fattas i mitt liv, men vad? Nu ska jag ta tag i al...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 20:16

Äntligen har jag kunnat publicera min andra video på youtube, vad tycker ni? :) Försöker fixa kvalitén.. ...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 17:08

Kan logga in och spela på min dator nu igen! :D Wihoo!!!

Presentation


Hej! Jag heter Esmeralda Eastdotter men går under smeknamnet Esme. Denna blogg är baserad på spelet Star Stable Online och jag skriver om allt möjligt som har att göra med spelet. Åsikter, redigeringar, bilder, videos och mycket mer! ♥

Sök i bloggen

Mina hästar

         Moonstar aka Moon

    Thundersmash aka Lukas

      Frostgaze aka Valentina

         Northborn aka Nora

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser


Ovido - Quiz & Flashcards