esmeraldastarstable

Direktlänk till inlägg 22 mars 2014

Gömt i mitt undermedvetna eller? o.o

Av Esmeralda Eastdotter - 22 mars 2014 21:22

Satt nyss och läste på lite olika sso bloggar då jag gick in på Lucy Westlakes blogg. Där bläddrade jag ner och läste lite då jag såg att en av hennes hästar hette Nortborn "Nora". Exakt de namnen har jag funderat att min nästa arab ska heta. Är detta något som jag haft i mitt undermedvetna eller spelar min hjärna bara ett spratt med mig? o.o Det är som då jag skulle köpa Lukas, jag tyckte att namnet Thundersmash skulle passa bra, senare gick jag in på Amandas blogg och såg att hon hade en exakt likadan med samma namn. '-' Detta för dåligt för att vara sant haha, det perfekta namnet till denna arab, redan taget. cx Får se hur jag gör, om jag ändå namger henne likadant eller ej...

 

Får se om du blir min Nortborn aka Nora eller ej...♥

 
 
Stella Winterstreet

Stella Winterstreet

25 mars 2014 15:09

Haha, jag tänkte köpa denna häst och den skulle också heta Northborn. x) Jag visste inte ens att namnet redan var taget? o.o Fast smeknamnet skulle vart Norton.

Men jag köpte en svart arab istället.

http://nattstad.se/starstablestella

Esmeralda Eastdotter

25 mars 2014 17:48

Haha denna häst verkar väldigt "norrfödd". x)

Belle är också väldigt fin! ♥

 
Vendela Dragonborn

Vendela Dragonborn

26 mars 2014 11:30

Haha, skämtar du? Samma sak hände mig! Typ.. ;D
Eller egentligen inte alls...men så här var det:
När jag började spela SSO så döpte jag min starthäst till Hawkeye. (det hästnamn jag är mest nöjd med på alla hästar jag haft sedan dess!)
Och på den tiden visste jag inte ens att det fanns SSO-bloggar. Men när jag var ute och red en dag så fick jag syn på Westlake. Jag vet inte varför, men hennes namn fastnade i mitt huvud. Frågade då en kompis som också spelar om hon visste vem Westlake var, och det visste hon givetvis. Så jag gick senare in på Westlakes blogg, och det första jag ser är att hon precis har skaffat en ny häst som heter just Hawkeye xD

Lite roligt att man har samma idéer som andra, trota alla olika namn det finns, lite tråkigt bara att andra sen kan tro att man härmat. :/ Men antar att man får stå ut med det om man hittar ett awesome namn som man verkligen gillar. :)

http://starstableduude.horseworld.se

Esmeralda Eastdotter

26 mars 2014 14:11

Haha vilken lustig historia! :) Lucy Westlake förstod dock att jag inte försökte härma henne och att det är helt okej att jag använder det namnet, en lättnad för mig..! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Esmeralda Eastdotter - 22 augusti 2014 16:29

Oj oj vad det var länge sen jag skrev här nu! 14 maj var senast jag skrev ett inlägg och sen dess har ni nog märkt hur tyst det varit här. Orsak? Det finns många kan man väl säga. 1) Min sso-lust har verkligen varit på total 0 och jag har inte velat ...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:55

Idag blev det en lite större miljö ändring vid Fort Pintas strand. Jag tycker att det blev riktigt, riktigt bra och väldigt mysigt! ♥           På sista bilden håller jag på att rida in i staketet, hahah...Men jag är ju en riktig klan...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:32


Nu har jag bestämt mig för en sak. Jag ska ha en prov vecka med bloggningen. Känns som att jag inte vill blogga och orkar inte men på samma gång vill jag skriva och le då jag läser mina inlägg. Något fattas i mitt liv, men vad? Nu ska jag ta tag i al...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 20:16

Äntligen har jag kunnat publicera min andra video på youtube, vad tycker ni? :) Försöker fixa kvalitén.. ...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 17:08

Kan logga in och spela på min dator nu igen! :D Wihoo!!!

Presentation


Hej! Jag heter Esmeralda Eastdotter men går under smeknamnet Esme. Denna blogg är baserad på spelet Star Stable Online och jag skriver om allt möjligt som har att göra med spelet. Åsikter, redigeringar, bilder, videos och mycket mer! ♥

Sök i bloggen

Mina hästar

         Moonstar aka Moon

    Thundersmash aka Lukas

      Frostgaze aka Valentina

         Northborn aka Nora

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser


Ovido - Quiz & Flashcards