esmeraldastarstable

Direktlänk till inlägg 6 april 2014

Sommarjobb..!

Av Esmeralda Eastdotter - 6 april 2014 15:08

Sommaren närmar sig med storsteg och idag är det exakt 55 dagar kvar tills jag får sommarlov! Även fast det verkar som en lång tid så tror jag att det kommer gå riktigt fort...hehe. Så nu är det dags för Esmeralda att leta efter ett passligt sommarjobb! På vardagen har hon inte tid för jobb men då hon slutar skolan så kommer hon att få tid till något annat än läxor och prov! På Jorvik finns många jobb men det gäller att vara snabb då det även finns andra som ständigt söker efter jobb..Här är de jobb som hon funderat på!



  • Guide: Det kommer många turister till Jorvik och flera av de vill gärna guidas runt på ön för att få veta mer om den mystiska ön. Detta jobb skulle kräva mycket men jag tror att det skulle vara väldigt roligt att få visa folk runt om på Jorvik. Esmeralda har förr guidat runt många av hennes släktingar och de har gillat hennes turer. Så att guida runt folk skulle nog vara kul!

  • Färjeledare: Att jobba på en färja vore ganska enformigt men det vore ett alternativ. Det skulle gå ut på att se till så att allt flyter på HAHAH flyter på! Nej men man skulle se till så att allt sköter sig och att kunderna kommer av och går på där de ska. 

  • Djuraffärsassistent: Att jobba med djur är väldigt kul och att få assistera i djuraffär skulle vara kul! Fast det vore synd att "ge" bort djuren, haha...♥

 

Jobb på discot:

  • Vakt: Vakten på discot behöver ju också ha ledigt ibland även fast han tycker om att vakta och hålla reda på folk. Att vakta på discot skulle kanske vara lite stressigt men det skulle vara ett coolt jobb, man skulle få ha coola solbrillor och en Security-tröja...Det skulle kanske inte innebära så värst mycket jobb men om någon börjar bråka så är det bäst att rycka in. Att se till så att alla hästar ryms på "parkeringen" skulle också vara en viktig uppgift.

 

  • Discjockey: Att vara disckjockey skulle vara väldigt roligt, att få spela musik efter min egna smak, och självklart lite sommarplågor också hehe...Dock så tror jag att det kanske skulle vara lite svårt att få detta jobb, man måste vara väldigt teknisk och kunna många låtar..:P 

Kaféjobb:

  • Servitris: Kafén finns ju överallt på Jorvik och att servera vore kanske inte så spännande eller roligt men det är ett alternativ om jag inte får några av de jobben jag helst vill ha.

 

  • Kockassistent: Att jobba i kök är ganska roligt och att få assistera i köket skulle vara kul! Jag vet att åtminstone Catherine vid Stablebucks söker en kockassistent.

Oj oj vad många fler jobb det finns! Tror nog att jag kommer hitta ett jobb som jag tycker om, bara att börja gå på intervjuer och hoppas på det bästa..;)

 

(Arkivbild)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Esmeralda Eastdotter - 22 augusti 2014 16:29

Oj oj vad det var länge sen jag skrev här nu! 14 maj var senast jag skrev ett inlägg och sen dess har ni nog märkt hur tyst det varit här. Orsak? Det finns många kan man väl säga. 1) Min sso-lust har verkligen varit på total 0 och jag har inte velat ...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:55

Idag blev det en lite större miljö ändring vid Fort Pintas strand. Jag tycker att det blev riktigt, riktigt bra och väldigt mysigt! ♥           På sista bilden håller jag på att rida in i staketet, hahah...Men jag är ju en riktig klan...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:32


Nu har jag bestämt mig för en sak. Jag ska ha en prov vecka med bloggningen. Känns som att jag inte vill blogga och orkar inte men på samma gång vill jag skriva och le då jag läser mina inlägg. Något fattas i mitt liv, men vad? Nu ska jag ta tag i al...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 20:16

Äntligen har jag kunnat publicera min andra video på youtube, vad tycker ni? :) Försöker fixa kvalitén.. ...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 17:08

Kan logga in och spela på min dator nu igen! :D Wihoo!!!

Ovido - Quiz & Flashcards