esmeraldastarstable

Direktlänk till inlägg 23 mars 2014

Mer Sims! ♥

Av Esmeralda Eastdotter - 23 mars 2014 11:01

Snart kommer min/vår nya dator! (Ungefär en vecka). Det betyder bland annat att mitt spel kommer sluta lagga så hemskt som det gör nu, datorn jag spelar på nu har vi haft i över 2 år och den börjar bli gammal...Men jag kommer inte kunna överföra mitt sims spel till den nya så då kommer tyvärr alla mina familjer att försvinna...Därför ska jag passa på och skriva om familjen Urban nu, då jag har chansen. Det som jag hittils skrivit finns här och här.

   

Tiden flyger fram och Wera skulle fylla 13 och bli en tonåring. Cassandra var stolt över sin dotter och även över sig själv som uppfostrat henne så här långt.

   

Wera spenderade mycket tid runt om i stan. Hon ville bekanta sig med stan och även få lite nya kompisar före hon skulle börja sjuan. Att bada och äta ute var nått hon gjorde ofta, då Sebastian och Cassandra jobbade om kvällarna.

 

Cassandras kläder blev för små för henne och hon började använda kläder i större storlekar. Hon insåg snabbt att hon var gravid. Denna gång fick hon ingen panik men blev ändå orolig hur Sebastian skulle ta det. De var ju inte ens gifta..! Men Sebastian tog det bra och han blev väldigt glad, han som alltid velat ha barn!

 

Att inte vara gifta, det löste Sebastian. Han hade redan köpt en ring i förväg och detta var det perfekta tillfället att fria åt Cassandra. Cassandra blev överlycklig och accepterade giftermålet. De bestämde sig för att inte ha något stort bröllop, utan de gifte sig vid deras ytterdörr och var härmed hustru och man.

 

Wera kände att när de nu skulle få ett till barn i huset så skulle en till kattunge också rymmas in i huset. De adopterade en liten hon-katt som blev döpt till Stella.

 

9 månader gick fort och en dag då Cassandra stod vid köksbänken för att koka lite mat så kände hon att vattnet gick och värkarna började. Smärtan var hemsk, nästan hemskare än förra gången. Som tur var Sebastian hemma och de tog en taxi till sjukhuset, där Cassandra födde en pojke som de döpte till Cesar.

   

   


Cassandra och Sebastian var väldigt lyckliga över att ha fått en son, som de kunde dränka med all sin kärlek. Wera var ganska stolt över att vara storasyster och försökte bekanta sig med lille Cesar. Fast att ha en bebis kräver mycket jobb, Cesar skrek ganska mycket och krävde uppmärksamhet men han var ändå en underbar liten gosse.

   

Cesar lärde sig snabbt, så småningom började han leka med bilar, krypa och han började även att prata. Familjen Yrjans var väldigt lycklig och de njöt av sitt liv tills...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Esmeralda Eastdotter - 22 augusti 2014 16:29

Oj oj vad det var länge sen jag skrev här nu! 14 maj var senast jag skrev ett inlägg och sen dess har ni nog märkt hur tyst det varit här. Orsak? Det finns många kan man väl säga. 1) Min sso-lust har verkligen varit på total 0 och jag har inte velat ...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:55

Idag blev det en lite större miljö ändring vid Fort Pintas strand. Jag tycker att det blev riktigt, riktigt bra och väldigt mysigt! ♥           På sista bilden håller jag på att rida in i staketet, hahah...Men jag är ju en riktig klan...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:32


Nu har jag bestämt mig för en sak. Jag ska ha en prov vecka med bloggningen. Känns som att jag inte vill blogga och orkar inte men på samma gång vill jag skriva och le då jag läser mina inlägg. Något fattas i mitt liv, men vad? Nu ska jag ta tag i al...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 20:16

Äntligen har jag kunnat publicera min andra video på youtube, vad tycker ni? :) Försöker fixa kvalitén.. ...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 17:08

Kan logga in och spela på min dator nu igen! :D Wihoo!!!

Presentation


Hej! Jag heter Esmeralda Eastdotter men går under smeknamnet Esme. Denna blogg är baserad på spelet Star Stable Online och jag skriver om allt möjligt som har att göra med spelet. Åsikter, redigeringar, bilder, videos och mycket mer! ♥

Sök i bloggen

Mina hästar

         Moonstar aka Moon

    Thundersmash aka Lukas

      Frostgaze aka Valentina

         Northborn aka Nora

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser


Ovido - Quiz & Flashcards