esmeraldastarstable

Direktlänk till inlägg 30 mars 2014

Utmaning-Mina tankar om huvudstoryn

Av Esmeralda Eastdotter - 30 mars 2014 10:58

Idag på listan står Min historia med Star Stable. Fast som ni kanske vet har jag redan skrivit om det, HÄR. Därför kör jag två i ett idag. Så jag skriver om nästa punkt också; Mina tankar om huvudstoryn. 


Jag tycker att huvudstoryn gör det hela mer "roligt" och ger liv i spelet. Huvudstoryn är också väldigt mystisk, det handlar om att en ung flicka kommer till ön Jorvik och börjar bekanta sig med ön. Hon bekantar sig med öns hästar och blir en duktig ryttare. Hon får jaga mörkerryttare vars häst hovar sprider eld. Då hon nått en viss nivå så får hon börja med druidträningar och övar sina ridningsfärdigheter.


Före det så möter hon Alex och bevittnar då Justin lämnar ön med mörkerryttaren Sabine. Alex och flickan letar efter information om Jorviks historia och de listar ut att Justins farmor och farfar är Baronessan och Mr Sands.De får reda på att Mr Sands försöker samla ihop 4 mörkerryttare och de förstår att de måste börja hitta ödesryttarna Lisa, Anne och Linda. Linda hittas tidigt i historien inlåst i slottet då hon överhört ett samtal med Baronessan. Flickan och Alex släpper ut Linda och de bestämmer sig för att de måste börja hitta Anne och Lisa, de övriga ödesryttarna.


Flickan får veta att hon bemästrar alla fyra ödesryttarnas krafter och blir då inräknad i ödesryttargänget. 


Senare börjar konstiga rosa sprickor komma på Jorvik och flickan måste börja stänga sprickorna som leder till Pandoria. Flickan övar hela tiden på sina kunskaper som Fripp, Aideens ledare, sagt. Fripp och Aideens beskyddare hoppas på att ödesryttarna ska övervinna Garnok och få fred på Jorvik.


Så mina tankar kring huvudstoryn är att den är väldigt spännande och även mystisk. Utan huvudstoryn skulle det hela nog bli ganska tråkigt, huvudstoryn ger alltså liv i det hela och man hoppas ofta på att nästa uppdatering innehåller huvuduppdrag.

 

Btw, idag ska vi med Lukas till veterinären...får hoppas på att han bara är i en dålig period och det är därför som han uppför sig så hemskt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Esmeralda Eastdotter - 22 augusti 2014 16:29

Oj oj vad det var länge sen jag skrev här nu! 14 maj var senast jag skrev ett inlägg och sen dess har ni nog märkt hur tyst det varit här. Orsak? Det finns många kan man väl säga. 1) Min sso-lust har verkligen varit på total 0 och jag har inte velat ...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:55

Idag blev det en lite större miljö ändring vid Fort Pintas strand. Jag tycker att det blev riktigt, riktigt bra och väldigt mysigt! ♥           På sista bilden håller jag på att rida in i staketet, hahah...Men jag är ju en riktig klan...

Av Esmeralda Eastdotter - 14 maj 2014 19:32


Nu har jag bestämt mig för en sak. Jag ska ha en prov vecka med bloggningen. Känns som att jag inte vill blogga och orkar inte men på samma gång vill jag skriva och le då jag läser mina inlägg. Något fattas i mitt liv, men vad? Nu ska jag ta tag i al...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 20:16

Äntligen har jag kunnat publicera min andra video på youtube, vad tycker ni? :) Försöker fixa kvalitén.. ...

Av Esmeralda Eastdotter - 12 maj 2014 17:08

Kan logga in och spela på min dator nu igen! :D Wihoo!!!

Presentation


Hej! Jag heter Esmeralda Eastdotter men går under smeknamnet Esme. Denna blogg är baserad på spelet Star Stable Online och jag skriver om allt möjligt som har att göra med spelet. Åsikter, redigeringar, bilder, videos och mycket mer! ♥

Sök i bloggen

Mina hästar

         Moonstar aka Moon

    Thundersmash aka Lukas

      Frostgaze aka Valentina

         Northborn aka Nora

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser


Ovido - Quiz & Flashcards