esmeraldastarstable

Alla inlägg under januari 2014

Av Esmeralda Eastdotter - 18 januari 2014 09:07

Igår tog jag mig i kragen och bestämde mig för att göra nästan alla dagliga! Jag gjorde G.E.D kontors uppdragen som jag inte gjort på typ tusen år, stängde 3 stycken sprickor, gjorde alla Vingårdens dagliga och tjänade in mycket JS! Fiskade i både Moorland, Valedalesjön och Fiskebyn. Till sist gav jag ut post i Fiskebyn och samlade skärp på stranden i GÅD. Gjorde också några stallsysslor. Tjänade in ganska mycket men slösade också bort mycket på transport...'-'

Pengar före:

 

Pengar efter:

 

Allt slit lönade nog sig! ;) Ska logga in nu och få min veckopeng på 100 SC! ♥

Av Esmeralda Eastdotter - 18 januari 2014 09:00

Har länge velat skriva ett åsiktsinlägg över dom olika hemstallen, bilderna har bara fattats, men ikväll efter att jag gjort alla dagliga tog jag dem sista bilderna så nu kör vi! ♥ Detta är ju då mina åsikter! 

 

Valedalestallet

Väldigt fin natur här tycker jag, finns även ett café väldigt nära. Nära till Firgrove dock finns här endast ett lopp vilket är rätt så dåligt. Väldigt långt överallt tycker jag även men annars kunde man kanske bo här nån gång.

Valedalestallet får 3/5 av mig.

Firgrovestallet   

Första gången jag kom till Firgrove hatade jag det bokstavligen, kändes förvirrande, gammalt och tråkigt, men har börjat tycka att det är rätt så okej nu. Gillar äppelträdet (i bakgrunden) och café finns även här. Det negativa är att det är långt alltifrån typ och endast nära till Valedale...Dock finns här 3 rätt så okej lopp och nära till Valedalesjön loppet och Zombie pole bending acolypse (kommer inte ihåg namnet). Också nära till ett av mina favorit championat!

Firgrovestallet får 2/5 av mig. 

 

Fort Pinta stallet

Har aldrig riktigt gillat detta ställe på nått konstigt sätt men ändå älskar jag det på samma gång...Naturen är jättemysig! Nära till ett till av mina favoritchampionat men här finns endast ett lopp, men det ger ändå ganska mycket XP! Det negativa är väl att det känns lite "avlägset" och James bor där (gillar inte James). Fast här finns också Jorviks hittils första disco!

Fort Pinta stallet får 4/5 av mig! 

  Moorlandstallet

Har rätt så mycket att säga om detta ställe egentligen, vacker natur och så, men det var också här man började spelet och blev välkommnad av Justin. Jag har bott här i flera månader då jag var icke star rider och ridit så mycket här, tycker om Moorland så mycket! Det ligger också ganska centralt och har nära till 3 stycken lopp. 

Moorlandstallet får 4/5 av mig!

Steves gård   

Jag tror att Steves nästan är det populäraste hemstallet, det ligger väldigt centralt och då är det lättare att levla och göra uppdrag. Själv så tycker jag det är fint och älskar centrala Silverglade! Naturen och musiken är så harmonisk! Det har också nära till SGB där man kan shoppa ganska mycket. Det negativa är väl att det är rätt så "överfullt" och mycket folk här. Och just det en sak till, Steves lopp finns helt bredvid här och det ger mycket XP!

Steves gård får 5/5 av mig!

Jorvikstallet

Finns väl bara en sak att säga: jag älskar detta ställe! Naturen är så himla vacker och finns många ridtursmöjligheter. Här finns 3 roliga lopp, önskar att det skulle komma ett till Gröndal snart också! Nära till den vackra paddocken på Paddockön och nära till stora Jorvikstallets arena. Dock finns det också mycket negativt med att bo i Jorvikstallet...Finns inga riktiga terrängmöjligheter vilket jag gärna skulle vilja ha. Ligger långt bort tycker jag och därför slösas mycket pengar på transport...Förr när jag kom hit så tyckte jag att Skördebygden var en "annan värld" men har vänjt mig vid tiden. Kommer nog stanna kvar här länge ännu!

Jorvikstallet får 5/5 av mig!

 

Silverglades hästsportcenter

Riktigt fint ställe tycker jag! Naturen är vacker även här och det har 3 långa lopp att erbjuda. På fredagar finns här många dagliga som man kan bli ganska rik av...Nära till en paddock och Marleys. Även detta ligger ganska centralt men är ändå inte helt överfullt. Har också nära till GÅD ifall om man vill fiska! Vet inte vad som är negativt med Vingården? 

Silverglades hästsportcenter får 5/5 av mig! 

 

Gyllenbladets stall

Hit skulle jag kunna flytta på hösten då löven verkligen skulle vara riktigt fina att titta på! Det har nära till många lopp och jättebra shoppingmöjligheter! Dock ligger det långt ifrån allt tycker jag...Annars är det en jättefin natur och det finns nog en liten chans att jag flyttar hit på hösten!

Gyllenbladets stall får 3/5 av mig!


Hoppas ni tyckte om att läsa mina åsikter! Kommer göra fler åsiktsinlägg i framtiden! ;)

Av Esmeralda Eastdotter - 17 januari 2014 20:02

Denna outfit har jag ridit runt i ganska mycket, såg den på en blogg för en tid sen och bestämde mig för att köpa den! ♥

Kallar den för Harvest Counties Green.


Tröja: Wolf Hell Inn  Byxor: Silvergladebyn Skor: Lifetime Handskar: Vingården Hjälm: Västkobbens fiskeby

Sadel: Firgrove Filt: Jarlaheim Träns: Firgorve Benlindor: Silvergladebyn


Sorry för dålig bloggning idag, min rygg+mina ben, har varit jätte sjuka idag...Men efter varmt bastubesök och kall salva är det bättre 

Av Esmeralda Eastdotter - 16 januari 2014 19:27

För en tid sen gjorde jag önskelistor för GÅD och Skördebygden, finns ganska mycket jag vill ha och är en sån snålis dessutom! ;)

   

Från GÅD vill jag mest ha: dom svarta ridbyxorna, tröjorna nere i vänstra hörnet, vita mössan+benlindorna. Och från Skördebygden: den blåa ridjackan, pikétröjorna +benlindorna (som liknar benskydd!). 

Av Esmeralda Eastdotter - 16 januari 2014 17:11

Moon har också fått stå mycket i stallet på sistone så jag sadlade honom och red iväg.   

Eftersom att Skördebygden inte har så väldigt mycket terräng att bjuda på så bad jag Filip Sunfield att skjutsa oss till Wolf Hell Inn. Det funkade för honom så vi var på nolltid vid värdshuset. Ed Field hade nyss köpt en ny kamera som han ville prova så jag frågade honom om han ville komma med mig och fota mig och Moon. Han tyckte det lät najs så vi begav oss iväg mot Nilmers Högland där jag ville träna lite.

 

Moon kändes ivrig och även lite spänd på nått sätt men vi klickade snart ♥

 

Vi värmde upp med typ 10 (?) varv runt Nilmers högland med olika gångarter. Ed orkade inte vänta stilla så länge så medans fotade han lite naturobjekt.

 

Var först lite orolig om Moon skulle hoppa men jodå, vi bokstavligen flög över hindrena! ;)

     

Vi hoppade över 2 stockar väldigt många gånger fram och tillbaks. Jag märkte hur duktig Moon faktiskt är! ♥

   

Efteråt tog vi och hoppade lite murar...

 

...och som avslutning ville jag satsa på ett högt staket! Vilken terränghäst alltså! ♥ Brb, ska till champ nu mitt i inlägget xD Okej tillbaka! Blev fjortonde i JS champet hehe...Aja nu ska vi fortsätta! xd

 

Efter det var vi båda rätt så trötta och lite svettiga även fast det är lite kallt hehe c: Så vi travade iväg till Moons födelseplats. En sån underbar plats! ♥ Det är nog här jag vill att han ska spendera en del av sin sommar :3 Nej men jag tycker att det är ett förslag till var han ska få tillbringa sitt sommarlov i år! (Hästarna kommer få ha sommarlov ett par veckor och beta på de gröna hagarna! ♥) Men jaa, här föddes han, lilla Moonstar den 15:e juli! 

Efteråt så stack jag och hjälpte en tjej att hitta en stege i Gröndal, älskar att hjälpa folk! Och hon sa dessutom att hon älskade mig när jag hittade ;) 

Av Esmeralda Eastdotter - 15 januari 2014 16:49

För väldigt länge sen då jag gjort klart cirkusuppdragen så tog jag lite bilder med Lukas där och det blev några riktigt fina bilder tycker jag! ♥

                 

Favoriten är nog bild nr 3! Vilken gillar ni bäst? (:

Av Esmeralda Eastdotter - 15 januari 2014 14:16

Hejsan allihopa!
Den spännande fortsättningen på förra veckans mysterium med de förvunna hönorna fortsätter och nya kläder och utrustning har kommit till Jarlaheim i denna veckas uppdatering!

Nya uppdrag:
- Förra veckan slutade det inte roligt för Isolde och Loke när Isolde gjorde slut. Kan ny information göra så Isolde ändrar sig? Och var är de försvunna hönorna egentligen? Hur ska det gå för Isolde och Loke? Prata med Filip Sunfield och se om du kan hjälpa till att reda ut det hela!

Prata med Filip Sunfield.
Prata med Filip Sunfield.

Nya kläder:
- Nya trendiga kavajer har kommit till G.E.D-shoppen i Jarlaheim. Rid dit och kolla in dem!

Ny utrustning:
- Härligt skotskrutiga schabrak har kommit till hästaffären i Jarlaheim! Vilka är dina favoriter?

Vänliga hälsningar,
Star Stable-gänget

                                                                                                                                                                     

Lite förvånande för mig med nya upddrag men det känns helt super ändå! :) Förra veckan slet jag hemskt mycket med uppdragsinlägget och denna gång kommer jag istället göra det lite enklare ;) Nya kläder var ju också rätt gissat så det ska kollas in! ♥

Av Esmeralda Eastdotter - 14 januari 2014 19:50

Imorgon är det uppdatering på nytt, jag har verkligen ingen aning vad som väntar ;) Men kanske nya kläder, fler stjärnor vore bra! Det kanske har nått att göra med stegen i Gröndal (blir förmodligen till en mysig trädkoja!!) Nya uppdrag får vi knappast då vi fick det förra veckan...Inga nya hästar heller då araberna kom nyss (typ xd), eller det kanske kan komma fler araber med andra färger? Vi får se imorgon! ;)

Presentation


Hej! Jag heter Esmeralda Eastdotter men går under smeknamnet Esme. Denna blogg är baserad på spelet Star Stable Online och jag skriver om allt möjligt som har att göra med spelet. Åsikter, redigeringar, bilder, videos och mycket mer! ♥

Sök i bloggen

Mina hästar

         Moonstar aka Moon

    Thundersmash aka Lukas

      Frostgaze aka Valentina

         Northborn aka Nora

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser


Ovido - Quiz & Flashcards