esmeraldastarstable

Alla inlägg under januari 2014

Av Esmeralda Eastdotter - 11 januari 2014 11:03

  

Direkt när jag såg detta tänkte jag; nu börjas sprickorna... xd



Av Esmeralda Eastdotter - 10 januari 2014 14:50

På senaste tiden så har Johanna i Jorvikstallet fått magiska krafter, och flyger lite då och då. Fått chansen att närvara vid dessa magiska stunder:

 

Näe, magisk är hon knappast, bara en rolig bugg x)

Av Esmeralda Eastdotter - 10 januari 2014 14:38

Moon
Moonstar, kallad Moon är en jorvikisk häst och är en valack på 16 år. Moons föräldrar var från Firgrove och vann många terrängtävlingar, Moon har ärvt denna gen från sina föräldrar, han älskar terräng och att hoppa över höga terränghinder är ett rent nöje för honom! Moon var inte född i Firgrove utan föddes i en hage uppe i Nilmers Högland, då stoet tillbringade sin sommar där. Moon blev som 4 åring utbildad till ridhäst hos Thomas Moorland. Moon bryr sig inte om med vem han delar hage med eller vem som sitter på hans rygg. I skötsel så är han väldigt vänlig men han tycker det är obehagligt att få hovarna kratsade, men det går nog bra bara man är lugn. Vi inriktar oss i terräng med Moon. Moon kan ibland bli väldigt busig och skutta omkring lite hur han vill men han skulle aldrig skada sin ryttare. Han är ett riktigt matvrak och om han skulle bestämma skulle han äta klementiner varje dag! Moon tycker om när man pratar till honom och bara chillar med honom i stallet. Moon kommer alltid att stå mig nära hjärtat eftersom att han var min första häst♥

 

Bild från min icke star rider tid på SSO.

Av Esmeralda Eastdotter - 8 januari 2014 19:00

Har gjort dom nya uppdragen nu, tagit och beskärt bilderna så nu ska jag bara skriva! VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG!

Allt börjar hos Jill i Jarlaheim:

 

 

Så, dags att rida till Sunfieldsgården. c:

 

 

 

Då så, dags att leta! :)

       

Vi hittade en gul knapp bakom inhängnaden!

 

Sen fick vi 3 stycken uppdrag att börja med:

  

Är det Sagas knapp?:

 

 

Nu ska vi bära säckarna från silon till bakom muren! ;)

     

Klart!

 

Är knappen Martinas?:

 

 

Esmas specialitet är ju att mjölka kossor...! ;)

 

 

Hon var ju...trevlig!

Loke kanske tappat en knapp?:

 

Före jag pratade med honom trodde jag att han inte skulle vara sån som Filip beskrev honom som...

 

Esma är ju inte rädd för lite mockning...eheh xd

  

 
 

Vilken rackare! Inget resultat hos någon av familjemedlemmarna, bara massa jobb -.- Men, tillbaks till Filip.

 

Då så, nu ska vi till lillan :3

 

Nu ska vi leta efter hennes kissemisse Casper c: (Det slumpas alltid var man hittar katten, det finns alltså ingen bestämd plats).

   

Gullig :p 

 

Jasså, Isoldes jacka...Det var ju en bugg med henne ridandes på en häst igår, i luften, detta förklarar det xd

 

Mot Goldsprurs! -->

 

Något skumt...

 

 

Sen efter detta så fick man upp en "quiz" ruta:

   

Man kunde inte klara det utan ledtrådarna... Men vi kunde i alla fall prata med resten i Goldspurs familj.

Tristans version:

 

Jakobs historia: 

 

Dags för lite hästkrafter!

 

 

Det var rätt så mycket hjälp...(:

 

 

Efter att jag talat med Jakob så hittade jag nått mystiskt på marken...

 

Intressant, intressant...

    

Hittade rätt vid den svarta araben, tydligen hade den vart ute på en nattlig ritt med Isolde...

 

Hoppla hoppla, mot Solfältgården :P

   

Hittade rätt och mina tankar var:

   

2 ledtrådar hittade nu! Nu beger vi oss till Angus.

Angus berättar:

 

Inte så glad pappa ehe...mamman kanske är lite gladare...

 

Nu ska vi göra lite hederligt trädgårdsarbete...

 

AAJJ, tistlarna sticks ju?? o.o

 

Nu ska vi till mina favoriter; Alexander och Hannibal! Så himla söta c:

 

Så ironiskt på nått sätt...xD

       

Ganska lätta att hitta egentligen ;)

 

Lätt som en plätt att få information från dem! ;) Nu ska vi leta under hennes sovrumsfönster, efter den sista ledtråden...

    

 

 

 

       

 

Såklart måste jag vara räddaren i nöden...xd

 

 

Så det var Loke i alla fall! Vilken svikare...eller? Och nu måste vi dessutom göra slut med Loke åt Isolde...

 

Jaha så hur slutar detta nu då? o.o

 


Okej, så nästa del kommer i framtida uppdateringar, vad ska man gissa på? Några månader? xd Ser fram emot det redan nu! Tyckte detta uppdrag var väldigt långt men också väldigt roligt! Fler såna här långa uppdrag, tack x) Skiter i dagliga och resten idag, hehe, hållit på nu i över 4 timmar sammanlagt...Blir lite mys och läxor nu xd Ses! :)

Av Esmeralda Eastdotter - 8 januari 2014 14:42

Hejsan allihopa!
Nu är julen på Jorvik över för den här gången, visst har det varit en härlig tid? Snön har töat bort, de vackra blomklädda fälten syns åter igen och nya äventyr väntar!

Nya uppdrag:
- Visst har ni varit nyfikna på att lära känna invånarna i Skördebygden lite bättre? Rid och prata med Jill i Jarlaheim, mystiska saker sker i Skördebygden och hon har något spännande att berätta. Vill du hjälpa till och reda ut mysteriet? 

För att kunna göra uppdragen måste du ha träffat stadsvakten Gavin tidigare.

Prata med Jill!
Kan du hjälpa Jill lösa mysteriet?

Nya kläder:
- En helt ny supersnygg modell av ridstövlar har kommit till skoaffären i Jarlaheim. Rid dit och kolla in dem! Dessa snygga dojor finns i flera olika färger.

Vänliga hälsningar,
Star Stable-gänget

                                                                                                                                                                 

Gissade lite rätt, hehe! Vi får lära känna SB borna och nya kläder har kommit! Ska logga in strax och börja med uppdragen. ;)

Av Esmeralda Eastdotter - 7 januari 2014 20:04

 

Igår när jag satt och fikade vid Gråa munken så gick jag ut ur spelet för nån sekund för att fixa nån grej. Och sen då jag gick in på nytt så hade jag flyttat mig ett par centimetrar..eheh. xD

Av Esmeralda Eastdotter - 7 januari 2014 18:59

Bestämde mig för att visa dessa bilder som jag tog för snart 2 månader sen. Jag hade lärt mig hur man gjorde en vildhäst och ville photoshota (stavning?) lite, så jag tog med mig Lukas och bilderna blev väl helt okej! c:

               
Kallar bilderna för Pumpkin horsie. ;)  

Presentation


Hej! Jag heter Esmeralda Eastdotter men går under smeknamnet Esme. Denna blogg är baserad på spelet Star Stable Online och jag skriver om allt möjligt som har att göra med spelet. Åsikter, redigeringar, bilder, videos och mycket mer! ♥

Sök i bloggen

Mina hästar

         Moonstar aka Moon

    Thundersmash aka Lukas

      Frostgaze aka Valentina

         Northborn aka Nora

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser


Ovido - Quiz & Flashcards