esmeraldastarstable

Alla inlägg under januari 2014

Av Esmeralda Eastdotter - 27 januari 2014 19:13

Hade helt glömt bort detta men kom på det nu i sista sekund! ;) Så del 3, sista delen! 

 

Om denna hästens pälsfärg hade varit ljusare så hade jag nog gillat den på nått konstigt sätt...Manen och hovarnas färger passar bra ihop och den är väl en ganska vanlig fast ändå ovanlig häst ;) Den får 6,5/10 av mig! 

 

Om jag inte hade Lukas så skulle denna häst stå i mitt stall. Den är så himla söt och färgen så otroligt fin! Gillar faktiskt nästan den mer än Lukas...Dock så stör det vita på bakhovarna mig... Den får 9/10 av mig! 

 

Förstår mig tyvärr inte på denna häst, färgerna blir för mycket och blandade, men den ser ändå välgjord ut...Den får 7/10 av mig! 

 

Om det bruna inte skulle finnas så skulle jag gilla den här hästen mer, fast den gråa färgen dimmar bort dess skönhet, tyvärr. Den får 4,5/10 av mig! 

 

Okej, mycket att säga! För ovanlighetens skull så gillar jag pälsens färg och den går ihop med svansen och manen men det svarta på benen stör jag mig på. Men det är inte en Esma häst. Den får 7/10 av mig!

 

Nu får ingen ta illa upp! Jag...hatar denna häst...Sorry, men liksom manens guldiga färg ser totalweird ut med en så pass grå-brun päls och hovarna förvirrar bort mig totalt! Den får 1/10 av mig! 

 

Skulle inte slösa bort sc på denna häst då jag redan har en liknande, Moon. Pälsen och benens färger går ihop, manen kunde dock vara yttepytte lite mörkare ;) Den får 7/10 av mig! 

 

Denna bild var väl lite väl liten...Åhh, älskar denna häst! Manen+svansen går så bra ihop med pälsens färg och med svarta ben är den totalt underbar! Dock bekymrar jag mig över hur Esmas röd-bruna hår ska gå ihop med denna skönheten...Vet faktiskt inte varför den bara får 9...Den får 9/10 av mig! 

 

Ett ord:pumpa...Nej men denna häst påminner många om en pumpa, förmodligen nog på grund av den orange färgen. Dessutom finns ju redan en sån här i Fort Pinta. Synd när SSO-teamet gör nästan likadana hästar... Den får 5/10 av mig! 

 

Benens färg är min favorit, även manens färg är vacker! Kul att teamet har blandat ihop många färger tillsammans också. Men inte en Esma häst! Den får 7/10 av mig! 

 

OMAGASH, CHANEZZA! Totalt ÄLSKAR denna häst, färgen, ansiktet, hovarna, allt! Den har det lilla extra och är garanterat en Esma häst! ♥ Den får 10/10 av mig! 

 

Ganska gullig faktiskt, nu när jag kollar på den. Svarta färgen på manen och svansen passar in bra ;) Dock lite synd då det redan finns en ponny väldigt lik denna. Den får 8/10 av mig! 

 

Kanske ett framtidsköp! Många tycker att den ser för glansig ut men jag tycker det ser bra ut! Färgen är fin och med svart man blir det ännu bättre! Den får 9/10 av mig! 

 

Ihh, nu till araberna! Från början gillade jag inte denna men med tiden har jag vänjt mig men den ser lite för "gammal" ut för mig, sorry nu alla som gillar denna! Men den är också ganska fin, men önskade att det hade kommit en helt vit arab, utan grått! Den får 8/10 av mig! 

 

Denna kommer jag nog köpa i framtiden, den har en fin färg men från början gillade jag inte den vita färgen, men har börjat gilla den nu ;) Den får 9/10 av mig! 

 

En av de sötaste hästarna på Jorvik! Helt svart och helt vacker! Om jag inte hade Lukas skulle jag nog redan fundera över denna...Men så lika är de inte ;) Men ja totalt helt otroligt söt! ♥ Den får 9,5/10 av mig! 

Okej nu har jag skrivit om alla 46 hästarna! ;) Kommer flera åsiktsinlägg över andra saker i framtiden! 

Av Esmeralda Eastdotter - 27 januari 2014 18:09

Förra veckan på uppdateringen så kom det nya saker till Gröndal så jag ville ta en titt... Sadlade Moon och vi skrittade iväg till Gröndal. 

 

      

Min favorit är absolut stocken som är några meter upp, som man kan rida över, really cool! c:

 

Sen efter stocken så kommer det en liten avsats som man kan hoppa över, det var nog Moons favorit då han älskar hoppning och terräng!

 

Detta ställe intresserar mig mest, tjejen på bilden kunde eventuellt hålla någon/några tävling/tävlingar i Gröndal, och "stockgenomgången" kunde vara där man startar och avslutar loppet, så Mål & Start. Det verkar i alla fall som om att vi kommer få ett nytt lopp här i Gröndal? Kanske t.o.m denna onsdag? (:

   

Teamet har även röjt undan en massa buskage+några träd och det har kommit många fler stockar till Gröndal. Känner på mig att om vi får ett nytt lopp så kommer det bli roligt! ;)

 

En till bild på stocken x) Nu ska jag fixa tills terränglektionen jag ska hålla imorgon! See ya! ♥


Av Esmeralda Eastdotter - 27 januari 2014 17:33

 

Igår på champet så hände detta, haha det gjorde min dag x)

Av Esmeralda Eastdotter - 26 januari 2014 20:08

Denna långa kväll började med att jag loggade in för att rida till cirkusen med Lukas, men allt resulterade med mycket bergsklättring med Viktoria Catpaw och Aria Hayrock. Har mycket att säga om allt vi hann med, men orkar inte lista upp allt...c: Aja, sa först att jag mini-bergsklättrade och då undrade Viki om jag ville komma med till vattenfallet i Valedale vilket jag tyckte lät kul så jag åkte till VD stallet och vi red till this place:

 

Först trodde jag att vi skulle klättra upp på en kant som var galet brant men det slapp jag som tur var ;) Trodde det skulle bli assvårt men:

 

Det var lättare än jag trodde ;) 

 

Ingen kommentar...

 

Vattnet bara FORSAR ner :3

 

Medans vi stod och badade i en stor klump 100 meter upp i luften så berättade jag lite om Den Gömda Dinosauriens Dal , ahh längtar tills det öppnar, även fast det kommer ta länge....x)

   

Älskar denna bild *-*

 

Vi kom upp på fler nya berg och fick MÅNGA, jag menar MÅÅÅÅÅNGA, farliga fall ;) Sen så tappade jag bort dem typ 10 ggr och efteråt så joinade även Crystal Rivercamp oss (:

 

Till sist så sprang vi runt i Firgrove och jag fick se ett jättemysigt ställe där även en stjärna fanns ;) Vi var tillsammans i säkert över 1 timme och vi fick alla mycket motion...c: 

Av Esmeralda Eastdotter - 26 januari 2014 18:18

Har funderat över denna byggnad i Jarlaheim en lång tid nu, så tänkte skriva ner mina tankar över den. Byggnaden ni ser på bilden liknar The Fashion Barn i Silvergladebyn mycket tycker jag. Det är ju likadana skyltdockor och likadant stort fönster och utseénde som i SGB. Jag tror i alla fall att det kommer att öppnas en slags fashion barn här i framtiden. Alla Skördebygdens set skulle kunna finnas till salu samt andra plagg i SB, även flera nya skulle uppskattas! Vad tror ni?

Av Esmeralda Eastdotter - 26 januari 2014 09:53

Okej del 2, mina åsikter över hästar på Jorvik! Kom ihåg att det är mina åsikter.

 

Den här painten är ganska gullig och de blåa ögonen tilltalar mig, pälsens mönster är ganska fint men gillar inte svansen så mycket. Manen är helt okej tycker jag. Den får 7/10 av mig! 

 

Jag gillar på nått sätt inte pälsens mönster och framfötterna ser lite konstiga ut...Med lång man så ser man manens färger bättre och då är den väldigt vacker! Jag får intrycket "söt" från denna paint. Den får 6/10 av mig!

 

Lite "Pippi-Lilla Gubben" intryck...Men annars är den väldigt fin och prickarna ser bra ut på den, men den är inte en Esma häst, tyvärr. Den får 6/10 av mig! 

 

Förr var jag heeelt förälskad i denna häst och jag var helt svimfärdig över hur bra den passade i rött...Jag tycker nog om den ännu men är inte lika kär i den längre. Manen och svansens färg klär resten av kroppen och prickarna och mönstret är välgjort och den är väldigt fin! Den får 8,5/10 av mig! 

 

Visste inte ens att denna hästen fanns före igår då jag tog denna bilden...Men dess pälsfärg är helt för "rosa" tycker jag men annars passar väl manen och sockorna in helt okej. Den får 4,5/10 av mig! 

 

Den här hästens färg är ganska fin och benens färg passar in samt manen och svansens svart-grå-bruna färg. Dock är den en lite för "vanlig" häst på nått sätt. Den får 4/10 av mig! 

 

Bläsens vita färg passar in med pälsen men gillar inte pälens färg...Sockorna ser helt okej ut tycker jag och manen+svansen är väl helt okej, men inte en Esma-häst, sorry. Den får 4/10 av mig! 

 

Den här hästen var nog inte så populär då man-funktionen inte fanns, men med tiden har den blivit populärare bland oss SSO-spelare. Många tycker att den är för glansig men jag tycker den ser jättefin ut och med längre man är den super gullig! Kanske ett köp i framtiden! Den får 8/10 av mig! 

 

Åhh, andalusiers! Min favoritras på Jorvik! Den vita färgen är jättefräsch och snygg men jag föredrar dock att manen ska vara ett "hack" kortare men annars är den jättefin och hovarnas svarta färg gör den lite extra snygg! Men den tilltalar mig inte riktigt så därför får den 8,5/10 av mig! 

 

Denna häst blir nog ett köp i framtiden tror jag. Dess färger är så magiska och även manens och svansens färger är blandande. De svarta benen passar bra in och den är en av mina favoriter av andalusierna! Den får 9,5/10 av mig! 

 

Förr ville jag köpa denna men gillar ju inte manen+svansens längd och gillar inte den heller med kortare man, tyvärr. Den vita färgen på bakbenen och det vita i ansiktet "förstör" lite tycker jag. Men annars så påminner dess man mig om kakao...Den får 7,5/10 av mig! 

 

Denna cremellon gillar jag även starkt, dess isblå ögon passar in så himla bra och man kan verkligen tänka sig denna häst i isblå snö och frost! Cremello färgen gillar jag och manen+svansens färg passar även in bra! Den får 8/10 av mig! 

 

Denna häst liknar verkligen Moon tycker jag, bortsett från manen. Den är en helt okej häst tycker jag helt enkelt, manens färg passar in på pälsen och resten. Dock så har jag ju redan Moon så denna häst kommer inte köpas. Den får 6/10 av mig! 

 

Lite förvirrande häst tycker jag...För många färger tycker jag, hovarnas "gråa" färg går inte ihop med den låga färgen på benen och sen kommer det svart? Vit man och svans ser lite konstigt ut tycker jag och gilllar tyvärr inte pälsens färg, sorry. Den får 3/10 av mig! 

Del 3 kommer imorgon! 

Av Esmeralda Eastdotter - 25 januari 2014 18:33

Idag har jag sprungit runt och tagit bilder på alla hästarna på hela Jorvik! Tänka sig att det finns 46 hästar till salu och sen dessutom starthästarna...Det krävs mycket jobb för så många hästar och fler kommer det med tiden! (: Aja, ska skriva mina åsikter över alla hästarna, dock så delar jag upp det i tre delar så det inte blir för ansträngande att läsa! Och kom ihåg att detta är mina åsikter och ni får tycka något annat! 


 

Denna ponnyn är en av mina favoritponnysar faktiskt. Cremello färgen är verkligen jättefin och den är supersöt! Den vit-krämiga manen passar även in. Men ponnys är inte riktigt min grej men vi får se! Den får 8/10 av mig! 

 

Den här ponnyns färg är verkligen jättefin och de bruna ögonen gör den lite extra gullig! Den får 7,5 av mig! 

 

Den "bruna" färgen är ganska fin men jag gillar inte den vita manen med den bruna färgen, tyvärr. Jag får liksom intrycket "gammal"...Den får 4/10 av mig. 

 

Den här ponnyn ger mig intrycket sol...fråga mig inte varför. Annars tycker jag att färgen ser lite "smutsig" ut, i alla fall på bilden, men live i SSO ser den lite ljusare ut. Manens och svansens färg passar in med pälsen och den är ganska söt ändå. Den får 6/10 av mig. 

 

Förr ville jag köpa denna ponnyn (då jag ej var sr) men gillar inte den så mycket längre. Den bruna färgen borde vara lite mörkare och "sockorna" på frambenen borde vara lika långa som sockorna på bakbenen. Den passar jättefint i en speciell grön färg och den är ganska gullig. Den är kanske lite för vanlig? Den får 6/10 av mig. 

 

Det var nog många som köpte denna ponnyn i när ponnysarna kom, men jag tror att den har blivit mindre populär på sistone och att folk glömmer bort sina ponnys. Annars så tycker jag att mönstret och färgerna är jättefina och den är urgullig! Dock så är ponnys ju inte riktigt min grej... Den får 7,5/10 av mig! 

 

Gillar inte denna hästen så mycket, den påminner mig om Sabines häst Khaan. Med längre man är den nog finare men tycker att det är för mycket blandade färger på den. Annars helt okej. Den får 4,5/10 av mig! 

 

Tycker att denna hästen är helt för glansig men hovarna är dock lite coola.Vet inte om denna hästen ser bättre ut med knoppat eller längre man heller... Den får 3/10 av mig! 

 

Den här finisen har jag ju redan, min hoppgalne Lukas! Sockarna passar ihop och bläsen gör den extra söt. Den passar i många färger och med kort man är den underbar! Dock har den inte det där lilla extra så därför får den 9/10 av mig! 

 

Alltid när jag ser den här hästen så påminner den mig om rymden...Färgen är lite rymdisk på nått sätt och manen ser helt okej ut med färgen. Dock så gillar jag den inte riktigt men ändå en fin häst! Den får 6,5/10 av mig!

 

Det finns alldeles för mycket på denna hästen, vit bläs och vita sockor på frambenen, sen så är manen och svansen svarta och resten orange? Nee, gillar inte alls denna häst tyvärr... Den får 2/10 av mig! 

 

När det kommer till friesarna så gillar jag dem starkt, de är graciösa och så fina på nått sätt! Dock så gillar jag inte riktigt manen och svansen men hovskägget är ju helt unikt! Om jag skulle köpa en frieser skulle det nog bli denna för att den brun-svarta färgen är jättefin! Den får 8,5/10 av mig! 

 

Samma saker som från förra friesern och när det gäller färgen så tycker jag att den är lite för grå och lite glansig...Men en fin häst även denna! Den får 7/10 av mig! 

 

Helt för "blå"... Annars är den precis som de andra friesarna! Den får 5,5/10 av mig! 

 

När paintarna kom så tror jag att denna blev mest "utanför" men den har blivit populärare med tiden. Färgerna är fina och mönstret bra gjort. Med lång man är den super fin! Den får 7,5/10 av mig! 

 

Den här planerar jag faktiskt att kanske köpa, eller rättare sagt hyra över sommaren men sen låta den stå kvar i stallet ;) Nej men vi får se, med lång man är den helt totalt underbar! Men dock är jag orolig över att jag köper den och sen säljer den...Har ett mål att inte sälja en endaste häst i SSO. Övrigt så tycker jag att mönstret är snyggt och ögonen får mig att svimma... Den får 9/10 av mig! 

Del 2 kommer imorgon ;)

Av Esmeralda Eastdotter - 25 januari 2014 15:02

Loggade in och hörde vad klubben hade att säga, Crystal sa att hon och Viki skulle till DC plattformen så jag hängde med! Tog inga bilder på just plattformen men här nedanför ser ni 2 bilder som Viki har tagit (hoppas det var okej att jag lånade dem Viki).

pxstudioruntimemmo_2014-01-25_14-03-28-22_52e3b95e88e59d8cecdea9e7.png (700×393)pxstudioruntimemmo_2014-01-25_13-52-57-58_52e3b8fd88e59d66b308962d.png (700×495)

Vi sprang runt överallt tills jag flippade ur och hoppade runt överallt...x) Vi hittade några nya ställen och Lukas skadade rorsmans båda ben...men vi slapp tillbaka ändå! Sen åkte vi för att köpa körv och picknick. John (butiksägaren) var snål och sålde tydligen inte picknick men körv hade han ;)

 

Vi nommade i oss hans korv och flummade lite x)

 

Viki hade med sig picknick så vi åkte till hedarna för att hitta ett picknickställe med utsikt! Vi sprang runt ganska länge men hittade till sist denna plats. Sen var Viki tvungen att logga ut, men jag och Crystal fortsatte till JS.

 

Vi tävlade Jorvikstallets båda lopp och sen kollade vi lite kläder och efteråt loggade hon och jag småningom ut. Kul att vara med dessa, tack tjejer! ♥

Presentation


Hej! Jag heter Esmeralda Eastdotter men går under smeknamnet Esme. Denna blogg är baserad på spelet Star Stable Online och jag skriver om allt möjligt som har att göra med spelet. Åsikter, redigeringar, bilder, videos och mycket mer! ♥

Sök i bloggen

Mina hästar

         Moonstar aka Moon

    Thundersmash aka Lukas

      Frostgaze aka Valentina

         Northborn aka Nora

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser


Ovido - Quiz & Flashcards