esmeraldastarstable

Alla inlägg under januari 2014

Av Esmeralda Eastdotter - 14 januari 2014 19:30

För någon vecka sen så tyckte jag att Lukas behövde komma ut lite så jag sadlade honom och tog honom på en mysig ritt i härliga Skördebygden! ♥ Han har verkligen utvecklats sen jag köpte honom!

 

Vi skrittade ut genom Jorvikstallets "portar" och jag märkte att han var lite spänd efter att ha fått hängt med mycket men sen hamnat i stallet för några dar.

 

Men det gick rätt så bra och han blev uppvärmd snabbt och väldigt ivrig var han också, ridturer är ändå andra plats på hans lista med favoritsaker!

  

Isolde på Goldspurs hade glömt sitt armband hos mig senast hon besökt mig (vi går i samma klass och är goda vänner), så jag skrittade upp mot Goldspurs gård.

 

Isolde blev glad och vi fortsatte mot Vargängen och Gröndal i rask trav.

 

Var tvungen att hålla in honom ganska mycket men det gick nog ganska bra ändå.

 

Efter att vi passerat Gröndal så blev Lukas betydligt lugnare och det var riktig mysig stämning, han är verkligen en fin häst även fast han var ett spontanköp ♥

   

Vi vek av mot De Glömda Hedarna och jag beundrade solen som gick ner bakom horisonten ♥

 

Bara allmänt vacker bild (:

 

Jag skänklade vid en backe för att låta honom bygga upp lite muskler och det var uppfriskande att få vinden i ansiktet ♥

 

Efter backen så letade jag upp klippan och vi travade upp där och kom till Pumpaklippan. Lukas blev lite upprusad där men han lugnade snabbt ner sig och snart var vi hemma på nytt ♥ Nästa gång blir det nog en hoppträning i ridhuset tror jag (:

Av Esmeralda Eastdotter - 13 januari 2014 20:03

För 2 dar (tror jag?) så nådde jag ÄNTLIGEN level 15! :d Blev riktigt glad men det skumma är att jag fortfarande får XP och stapeln fylls...o.o Ska det vara så? Inte vad jag skulle säga xd Men level 15 hur som helst...Typiskt att man inte har några bildbevis och orkar inte logga in xD Uppdaterar inlägget imorn ;)

Edit:

 

Av Esmeralda Eastdotter - 13 januari 2014 16:31


Cinnamontornado

Info

Kön:Sto
Född: 7.9.2009 (4 år)
Namn:Cinnamontornado "Chanezza"
Inriktning:Färdigheter okända, inrides först.
Egenskaper:busig, vild i hagen, stark (stora muskler).
Uppfödd:Paddockön
Favoritmat: Potatis.
Chanezza är ett busigt sto född år 2009, en solig september morgon. Hon var ett spralligt, muskulöst, litet föl och steg upp ett par minuter efter födseln, vilket visar på stora krafter. Hennes färg är kallad Chestnut och som liten kallades hon för "Nöten". Hennes mor flyttade ifrån Jorvik när Chanezza var mogen nog att bli lämnad ensam. Fadern är från Spanien. Båda hennes föräldrar är lärda inom spansk skritt, något som Chanezza också skulle kunna tränas till. Chanezza är uppväxt på Paddockön och där har Dorith tagit hand om henne. Chanezza har blivit 4 år och nu påbörjas inridningen. Chanezza är väldigt vild i hagen, hon busar men fungerar bra med andra hästar. I stallet gillar hon också att busa men är väldigt lugn när man ryktar henne. Om man ska krafsa hennes hovar och inte är bestämd vägrar hon att lyfta. Chanezza testar folk och tycker om att nafsa och bitas, på skoj såklart. Chanezza har växt fort och är nu i mankhöjd 171 cm. Hon är social och gillar andra djur, speciellt katter. Hon brukar inte bli skrämd men nya miljöer tycker hon att är skrämmande. En till sak om hagen, hennes grimma är sällan på eftersom att hon har lärt knepet att ta av sig den själv... Chanezza kommer alltid stanna i mitt stall! ♥

 


Av Esmeralda Eastdotter - 12 januari 2014 20:12

På sistone har jag funderat över Starshine och hans ägare Lisa...Då vi kom in i SB så märkte vi rätt så fort en blå-grå häst som sprang runt i Gröndal, när vi fick en närmare titt så såg vi att det var ödesryttaren Lisas häst Starshine. Andra gången vi besökte plattformen så berättade Justin åt oss att Lisa befann sig i Grådaggsbergen. Alex har berättat att Lisa åkte på en rockturné och hennes sökande efter henne har inte gett resultat...Läste på en annan SSO blogg att hon hade stalkat (förföljt) Starshine och han hade stannat vid grinden till södra SB...Provade det själv också och mycket riktigt, Starshine stannar framför grinden och krafsar med hovarna i marken och sen fortsätter han sin ändlösa vandring. Betyder det att Lisa är på södra SB? Lindas häst Meteor hade ju setts i Gyllenbladsskogen och vi fick återföra dem. Kanske vi hittar Lisa i Grådaggsbergen i södra SB och sen ska vi leta upp Starshine åt henne? Dessutom har Herman en tavla på Starshine i sitt hus, vad kan det betyda? Hmm...Vi får väl helt enkelt se i framtiden! ;)

       

Läs mer om Starshine här och läs mer om Lisa här.

Av Esmeralda Eastdotter - 12 januari 2014 09:43

Thundersmash

Thundersmash "Lukas" är en hingst på 8 vårar, född en frostig vårmorgon i mars (10:e mars). Han är född på Steves gård, men Steve hade så många fler hästar så han sålde Lukas till Thomas Moorland när han var 3 år gammal, där blev Lukas inriden av en pojke som blev väldigt fäst vid honom men så visade det sig att han var allergisk mot hästar så hans familj flyttade från Jorvik. När Lukas var färdigt inriden så sålde Thomas honom till Fort Pinta där James tagit hand om honom. Lukas tycker om långa härliga ridturer i naturen. Men Lukas favorit är hoppning, han skulle kunna hålla på hur länge som helst. Vi kommer inrikta oss i hoppning och förhoppningsvis kommer vi delta i några enkla championat. Men Lukas avskyr dressyr! Vi kommer inte rida mycket dressyr alls men kanske nån gång, för att man kan inte alltid få som man vill. Vissa tror att Lukas är en super snäll häst men han har sina dåliga sidor. Man måste vara väldigt självsäker annars blir han väldigt orolig. Han fungerar bra med andra hästar, men när det gäller ston är det nog bäst att hålla honom borta...Hans enda rädsla är nog fordon, eftersom att han nästan blev påkörd som litet föl, så det blir något vi får träna på. Vi är även tvungna att träna på att vara i stora grupper med mycket folk eftersom att det inte är nått han är van vid. Lukas är inte ett matvrak, men hans favoritmat, havre doppade äpplen, kan nog slinka ner nån gång.

Av Esmeralda Eastdotter - 11 januari 2014 22:47

Spenderade kvällen/natten med några frendos från klubben :d 

 

Först skulle de åka till VD's champ så jag transporterade mig dit i sista sekund, med min discooutift...Aja, deltog och det gick...DÅLIGT! Haha, nej men seriöst, kom inte ens in i mållinjen, så jag fick inte ens mina 25 JS Buhuuu! xD

 

Tjatade, frågade snällt om att åka till discot, då det ändå var dit jag ville från början...xd

 

Då förvandlade busarn Molly Fastheart sig till ett spöke...Men hon blev normal igen och vi, jag, kunde pusta ut xD 

 

Och Molly ville även bjuda på en munk som hennes pappa (?) tydligen bakat och jag fick min hunger mättad, MOHAHA. Vi gjorde även en ny skomodell om ni kollar längst ner på bilden...

 

Hon fick också reda på mitt smeknamn, ESME/ESMA! (ta mig inte seriöst nu hehe, tjejerna gav mig en drink för mycket, det kanske ni har märkt)

 

 

Vakten kastade ut mig till sist för att jag sprang/flummade runt på discogolvet och ja ni ser ju vem som var tvungen att hämta mig...

 

Vi avslutade med en ritt från Port Finta (en gång när jag skulle säga Fort Pinta så fick min hjärna fatal error och sa Port Finta). Allt slutade med att vi fastnade på höbalar i Merlandet (Moorland) och ringde hem x) En lyckad kväll med Aria och Molly! ;) (Viktoria var upptagen med en grej på sin blogg så därför "närvarade" hon inte).

Av Esmeralda Eastdotter - 11 januari 2014 21:07

Detta är en av de outfits jag rider runt i när jag galopperar på Lukas.

 

Redigerad i Photoscape.


Mössa: Tomtesäcken  Tröja: Uppdrag  Byxor: Silvergladebyn  Handskar: Hästsportcentret  Skor: Lifetime-present


Sadel: Firgrove  Träns: Fort Pinta  Schabrak: Fort Pinta  Benlindor: Västkobbens fiskeby  Manrosett: Tomtesäcken


En allmänt snygg outfit enligt mig! ;)

Av Esmeralda Eastdotter - 11 januari 2014 20:56

Haha kommer ihåg när min kompis Linn Applegirl "skänkte" kaffe till mig xD Jag (Esma alltså) ÄLSKAR svart kaffe! Så Linn mättade mig för en tid frammåt...

 

Ser ni hur jag fnissar? ;)

Presentation


Hej! Jag heter Esmeralda Eastdotter men går under smeknamnet Esme. Denna blogg är baserad på spelet Star Stable Online och jag skriver om allt möjligt som har att göra med spelet. Åsikter, redigeringar, bilder, videos och mycket mer! ♥

Sök i bloggen

Mina hästar

         Moonstar aka Moon

    Thundersmash aka Lukas

      Frostgaze aka Valentina

         Northborn aka Nora

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser


Ovido - Quiz & Flashcards